LauraHyvän mielen torstai

Eilen torstaina pääsin FemiHealthissa järjestettyyn äitien hyvän mielen aamuun. Tilaisuus alkoi klo 9 aamulla, mutta heräsin vastoin normaalia jo aivan liian aikaisin, klo 6. Alkuun mietin, että syön rauhassa aamupalaa, luen lehtiä, selaan Instagramia ja muuta perinteistä, mihin nykyään ei ole aamuisin juurikaan aikaa. Tai ainakaan rauhaa. 😀 Päätin kuitenkin välttää aamuruuhkat ja lähteä jo hyvissä ajoin kohti

Lue lisää ›

LauraUusia treenikuvioita ja muita kuulumisia!

Tuntuupa että viime kerrasta on pitkä aika, kun olen istunut alas ja kirjoittanut kuulumisia! Nytpä sitten 🙂 Ollaan kotiuduttu Espooseen älyttömän hyvin, tuntuu kuin kaikki palaset ois loksahtaneet täällä kohdilleen ja mahtava nähdä kuinka myös pikkumies nauttii vapaammasta olostaan. Ollaan saatu viettää myös lomaa yhdessä jo reilun viikon verran ja vielä toinen samanmoinen edessä. Sitten

Lue lisää ›

LauraJaloille ja corelle kyytiä potkutreenillä!

Jaloille ja corelle kyytiä puistossa, pikaisesti tietty pojan päikkäriaikaan! 😉 Alkuun 15 minuutin lämmittely vaunuhölkkäillen puistoon ja sitten treenin pariin! Videot liikkeistä löydät Instagramista @lauraenroth. Askelkyykky + potku eteen 15/puoli Vuoriasennosta kosketus jalkaan 20 Kyykky + jalan loitonnus sivulle 15/puoli Rapuvatsat 20 Takapotkut 15/puoli Kyykky + vartalon ojennus 20 3 kierrosta ja loppuun palauttelut vaunuhölkkäillen.

Lue lisää ›

LauraJuhannuksesta paluu kesäiseen arkeen

Juhannus sujui kivasti ja pääsin tekemään myös parit kunnon treenit. Heti torstaina juoksin läheiselle pesiskentälle ja tein juoksijan lihaskuntotreeniä; mm. loikkia, kinkkauksia, erilaisia kyykkyjä, hyppyjä ja vähän erillisiä vatsalihasliikkeitä. Siinä mietinkin, että melko harvoin tulee enää tehtyä erikseen vatsoja, ne kun hoituvat toiminnallisissa treeneissä vähän ”siinä sivussa”. Lauantaina kävin kympin lenkillä ja alun pienen kankeuden

Lue lisää ›

LauraMäkivetoja uutukaisilla

Viime päivät tai oikeastaan viikot ovat olleet täynnä ohjelmaa. Kivoja juttuja on tiedossa, kerron niistä myöhemmin myös täällä. Vaikka yleensä riennän innolla maanantaisiin Treeniryhmän treeneihin, eilen tuntui, että on pakko saada tuuleteltua päätä ihan itsekseen. Musat korville ja läheiseen mäkeen kirmailemaan siis. 🙂 Postissa oli sopivasti tullut New Balancen eilen lanseeratut Fuel Cell Impulse -kengät*. Nopean,

Lue lisää ›

LauraBoksitreeni Hietsussa

Torstai-iltana ei huvittanut lähteä peruslenkille, mutta tilanne vaati ehdottomasti liikuntaa. Lähdin vailla suunnitelmaa hölköttelemään Hietsun suuntaan ja matkalla muistin treenipaikan rannassa. Päädyinkin tekemään varsin tehokkaan iltatreenin, ja vielä bonuskierroksella! Lämmittelynä n. 2km hölköttely. Boksitreeni 🙂 Korkeampi boksi Boksille nousu oikea jalka edellä x10 Lankussa (hitaat) vuorikiipeilijävatsat x20 Boksille nousu vasen jalka edellä x10 Ojentajadipit x20 Puolilinkkarit

Lue lisää ›

LauraAina ei oo kivaa!

Lauantain lenkki oli taas hyvä osoitus siitä, että joka kerta lenkki ei mene niinkuin suunnittelee. Lähtiessä olin aivan intona aurinkoisesta säästä ja lenkistä. Siitä tulisi niin hyvä! Ei ollut mihinkään kiire tai mitään aikataulua, joten voisin juosta minkälaisen lenkin tahansa. Kotiovelta lähdin matkaan ilman sen kummempaa reittiä suunnittelematta ja heti ekalla suoralla iski vastatuuli päälle.

Lue lisää ›

LauraYhdistelmätreenit kunniaan!

Eilisissä treeniryhmän juoksutreeneissä oli vuorossa yhdistelmätreeni: peruskuntoa ja juoksijan lihaskuntoa. Lämmittelyksi juostiin alkuun puolisen tuntia, sen jälkeen tehtiin lihaskuntotreeni mäkeä apuna käyttäen ja loppuun palauttelu vielä hölkäten. Yhteensä juoksukilometrejä kertyi n. 5km. Oli tosi hyvä treeni, vaikka vähän räntää tiputtelikin naamalle! 😀 Muistelin kotiin juostessa, että tämän tyyppiset treenit ovat vähän jääneet omasta ohjelmasta. Etenkin

Lue lisää ›

LauraYksi kaikkien aikojen suosikkitreenini!

Odotan maanantain treeniryhmän juoksutreenejä aina innolla. Viime viikolla ne jäivät väliin, joten nyt oli oikein ekstra-odotukset. Viikko alkaa niin reippaasti porukassa juosten. Lisäintoa toi päivän treeniksi merkitty vanha kunnon pyramiditreeni, joka on kautta aikain yksi suosikkini! Löytyipä tähän hätään muuten vuodelta 2014 vanhan tekstini  pyramiditreenistä. 😉 Tuo oli rakenteeltaan hieman erilainen ja sopi hyvin silloisen maratonharjoittelun tueksi. Kilometrejä

Lue lisää ›

LauraTestijuoksun kautta viikonlopun viettoon!

Eilen koitti vihdoin päivä, kun sain vetää juoksukengät jalkaan! Sitä oli odotettu 🙂 Agendalla oli testijuoksu, jonka Treeniryhmäläiset olivat tehneet maanantaina, mutta johon itse en vielä flunssan jälkeen uskaltautunut mukaan. Testijuoksulla oli itselle montakin tarkoitusta. Ensinnäkin se näytti, miltä tuntuu juoksu reilun kuukauden liikuntatauon jälkeen. Toiseksi, miltä tuntuu yhtäjaksoinen kovatempoisempi juoksu, kun pari viime vuotta

Lue lisää ›