Päiväohjelma MG:n leirillä / Daily schedule in MG

Nyt on menossa viides leiripäivä ja päiväohjelma on alkanut muodostua melko vakioksi. Poikkeuksena aikaisempiin leireihini on, että paikalla ei ole isompaa harjoitusryhmää, joten mitään yleistä leiriohjelmaakaan ei ole. Suomalaisista Monte Gordossa on tällä hetkellä vain isompi kävelijäryhmä ja muutama kaltaiseni yksinäinen juoksija. Olen onneksi onnistunut löytämään itselleni hyvää treeniseuraa viereisessä hotellissa majailevasta Henri Vanhasta. Pidin hänen kanssaan hieman palaveria eilen ja sovimme tekevämme jonkin verran treenejä yhdessä. Oman kokemukseni mukaan yhteistreeneistä saa paljon enemmän irti kuin yksin pusertamisesta. Sen vuoksi jopa pieni treeniohjelman muokkaaminen on mielestäni järkevää, jos sen avulla pystyy tekemään enemmän treenejä ryhmässä.

Tässä toistaiseksi paikkansa pitävä päiväohjelma:

7:15 herätys: välittömästi herätyksen jälkeen teen ortostaattisen sykemittauksen ja tarkistan paljonko voimaa herra juoksija tuottaa maata vasten.

7:45 aamupala: tassuttelen aamuisin reilun puolen kilsan päässä sijaitsevaan saman hotelliketjun isompaan hotelliin aamupalalle

10:00 aamutreeni: tämä on yleensä vain aamulenkki, johon saattaa kuulua lihaskuntoharjoitus tai hieman kevyitä kiihdytyksiä

12:00 lounas: itse tehtyjä herkkuja… oikeesti!

13:00 – 16:30 hengailua: jos väsyttää niin nukkumista, jos ei niin jotakin muuta. Viime aikoina olen kirjoitellut näitä blogijuttuja.

16:30 iltatreeni: jos ohjelmassa on kova treeni niin teen sen yleensä tässä kohtaa.

19:00 päivällinen: sama juttu kuin aamulla. Rennosti tassutellen toiseen hotelliin syömään.

22:00 nukkumaan

Venyttelen ja teen muuta lihashuoltoa aamuin, päivin ja illoin, kun siltä sattuu tuntumaan. Pidempiä venyttelytreenejä teen hieman harvemmin, ehkä pari kolme kertaa viikossa.

I am currently “wasting” my fifth day of MG training camp and my daily schedule has started to find its form. At this time there is no training group here, which means that I do not have any general daily schedule to follow either. In addition to me the only other Finns here are a bigger group of race walkers and a couple of lonely runners. Luckily I have been able to find a good training companion for me from the hotel next to mine. Henri Vanha currently has pretty much the same training paces with me, so with a little training plan modification we can do a lot of workouts together. My opinion is that group training makes running more relaxed and harder workouts easier. Even some modifications in training can be done in order to make group training possible.

Current daily schedule:

7:15 AM wake-up: after the alarm I do an orthostatic heart rate test and measure how much force this mister runner generates against the ground

7:45 AM breakfast: I eat breakfast at a nearby hotel about 500 m away.

10:00 AM morning training: this is usually just an easy morning run sometimes reinforced by some core training or light strides.

12:00 PM lunch: self-made yum-yum-foods! J

13:00 – 16:30 hanging around: If I feel like sleeping, I sleep. If not, then I do something else. During the past week I have been writing these blog texts.

16:30 2nd training session: If I have a harder workout scheduled for the day, I do it at this time.

19:00 dinner: Same thing than in the morning. Have to suffer a 5 minute walk to get food.

22:00 sleepy-time

I also do stretching several times a day, whenever I feel like doing some. I do not do longer stretching sessions that often, maybe 2 – 3 times a week.

1 comment

Kommentoi

Kommentit

  1. Kyllä tuollaisia juttuja on mukava lukea. On hienoa, että pystyt pitämään noin säännöllisen päivärytmin. Saattaa olla pelkästään hyvä, että muita ei nyt olekaan paikalla. Toisten juoksijoiden läsnäolo tekisi ainakin illoista pitemmät ja uni jäisi vähemmälle. Onhan tuo reitti hienon näköinen ja oikein tekee itselläkin mieli päästä juoksemaan sulalle tielle sen sijaan, että nyt on joka päivä kinoksia, joiden seassa on tarpominen. t: vanha parru