Katseet kohti Joroisten puolimatkaa

Maratonin rasitukset alkavat pikkuhiljaa taittua ja on aika kääntää katseet kohti Joroisten puolimatkaa. Menneellä viikolla pääsin taas kunnolla treenin makuun ja lisäilin pikkuhiljaa tehoja harjoituksiin. Vasemman jalan jalkapöytä on ollut vielä vähän arka, mutta lepo on tehnyt hyvää jalalle. Joroisten starttiin aikaa pari kuukautta ja harjoittelua muokataan yhä enemmän lajinomaiseksi. Pyöräilymääriä lisätään ja kesäkuun alusta pyrin tekemään avovesiuintitreenejä ainakin kerran viikossa. Yritän tehdä kerran viikossa yhdistelmäharjoituksen, joka koostuu pyöräilystä ja juoksusta. Yhdistelmätreeneissä juoksukilsat eivät ole kovin suuria, harjoitus voi koostua vaikkapa 2-3 tunnin pyörälenkistä ja noin 20-30 minuutin juoksuosuudesta.

Viime viikolla pääsin kunnolla maantiepöyräilyn makuun upeassa kelissä. Maanantaina tein rennon pk-lenkin kaverini Samulin kanssa työpäivän jälkeen. Lenkillä päästiin myös renkaanvaihdon makuun, kun molemmilta puhkesi kumi jossain vaiheessa treeniä. Renkaanvaihto oli jopa ihan mukavaa puuhaa upeassa aurinkoisessa kelissä. Torstaina osallistuin yhteislenkille Espoon Bembölestä. Teimme vauhdikkaan lenkin tutuissa maisemissa Röylän ja Klaukkalan kautta. Juttelin lenkillä myös Helsinki Triathlonin seurakaverini kanssa, joka on lähdössä myös Joroisille. Oli mukava vaihtaa treenikuulumisia tässä vaiheessa. Lenkillä oli myös kolmas kaveri, joka on lähdössä triathlonkisoihin kesällä. Kaikilla oli tavoitteena lisätä pyöräilymääriä kesäkuussa tuntuvasti…lauantaina kävin tekemässä pitkästä aikaa uintitreenin uimastadionilla. Pidempi tauko tuntui varsinkin alussa, mutta lopussa uinti rupesi kulkemaan ihan mukavasti. Avovesiuintikausi olisi tarkoitus aloittaa ihan lähipäivinä!

Viikon treenailut:

Ma 21.5., maantiepyöräily, pk, 1h 45min

Ti 22.5. – lepo

Ke 23.5. – tuomaritestit, 1500m juoksu + tekniikkarata

To 24.5. – maantiepyöräily, pk, 3h

Pe 25.5. – maantiepyöräily, intervalli, 1h 15min

La 26.5. – uinti, tekniikkaharjoittelu, 45min

Su 27.5. – lepo

Alkaneesta viikosta on tulossa hieman kovempi treeniviikko. Pitkästä aikaa viikonlopuksi ei ole suunniteltu mitään menoja, jolloin pystyn tekemään pitkiä pyöräilytreenejä laadukkaasti. Toivottaavasti aurinkoiset kelit saavat jatkoa!

Mukavaa treeniviikkoa kaikille!

Kommentoi

Kommentit