Laura2XU Mid Rise kompressiotrikoot testiin

Pitkän kiertokulun jälkeen sain vihdoin 2XU -uutuustrikoot testiini. Pitkä matka johtui siitä, että trikoot olivat lähteneet minulle jo aikoja sitten, mutta reissasivat pitkin poikin lähetin ja postin jakelupalvelujen välillä, kunnes perjantaina sain eksyneet trikoot kotiin – sujautin ne jalkaani ja lähdin testaamaan!

10429416_522001094607582_5393903012865018303_n

Olen 2XU -trikoiden (ja muidenkin tuotteiden) suurkuluttaja ja ehdoton kannattaja. Vain harvoin päälläni on jotkut muut trikoot. Silloin tällöin, vaihtelun vuoksi, mutta mieluiten urheillessa aina 2XU, aika usein muutenkin. Minulta taitaa löytyä aktiivikäytössä tällä hetkellä viidet trikoot ja nyt nämä uudet nousivat listan kärkeen. 🙂

Kun viime keväänä samaan aikaan intoilin uusista värillisillä logoilla varustetuista trikoista, nyt saan ilolla kertoa, että kompressiotrikoista on saapunut hieman korkeammalla vyötäröllä ja leveämmällä vyötärönauhalla varustettu Mid Rise Compression Tights -malli. Kaikki samat kompressio-ominaisuudet löytyvät myös näistä trikoista, hengittävyys ja istuvuus mukaanlukien. Nyt vyötärönauha tulee hieman ylemmäs, on pehmeä ja leveä, mikä takaa paremman istuvuuden.

10268421_522840081190350_3529957809702331225_n

Aiemmissa malleissa vyötärönauha onkin ollut ohut ja todella napakka, nauhoilla kiristettävä. Välillä vyötärö on jopa painanut liikaa. Nyt kiristysnauhaa ei enää ole. Leveässä vyötärökaistaleessa on pieni upotettu tasku, joka on sekin mielestäni muutos parempaan, entisen irrallisemman pikkutaskun sijaan.

Vyötärönauha on tehty Powermesh-materiaalista, joka takaa hyvän istuvuuden lisäksi sileän ja virtaviivaisen vyötärön. Ovathan nuo uudet pilkulliset X-logot myös hienot! Ne ovat kaiken lisäksi heijastimet, joten näkyvyyskin on taattu.

web-rgb_side_lo

Kompressiotrikoita käytän itse lajissa kuin lajissa. Juostessa, salilla, ryhmäliikuntatunneilla ja melko paljon myös vapaa-ajalla. Kevyestä kovaan treeniin sekä myös harjoituksen jälkeen palautuessa.

2XU-kompression tuomat edut:

  • Edistynyt laskimoverenkierto
  • Vähemmän lihasjäykkyyttä
  • Nopeampi rasituksesta palautuminen
  • Vähemmän lihasvärinää
  • Lihasvaurioiden ehkäiseminen
  • Enemmän tehoa harjoituksesta
  • Lisääntynyt liikkuvuus ja kehonhallinta

Kuvat: 2XU ja 2XU Suomi Facebook.

1 comment

Kommentoi

Kommentit