ASA:n lukijoiden ohjeet rahkan tuunaukseen

Kirjoittelin noin kolme kuukautta sitten rahkasta ja pyytelin vinkkejä millä tavoin te lukijat nautitte rahkanne. Rahka kuuluu ilmeisesti todella monen päivittäiseen ruokavalioon ja koostinkin näistä erinomaisista kommenteista teillekin hyödynnettäväksi erilaisia ohjeita. Kommentteja tuli kiitettävä määrä ja siitä suuri kiitos siitä teille lukijat! Yhden aiheeseen liittyvän kommentin löysin jopa PROfeel proteiinirahkarae -kirjoituksestani ja sen lisäsin myös mukaan.

Artikkelissa itse kerroin nauttivani rahkaa alla mainituilla tavoilla:

  • Pilkottuna banaania, ananasta, mangoa ja muutama ruokalusikallinen ananasmehua
  • Tehosekoittimeen rahka, vähän maitoa ja kuivattuja luumuja
  • kesäisin kotimaisia mansikoita ja mustikoita
  • rahka rahkana
  • oma kommenttini jälkikäteen: smoothie ohjeella: Puolikas rahka, 15 g protskujauhetta desiin vettä/maitoa, puolikas banaani, pakasteesta marjoja n. 1-1,5 dl (puolukka, mustikka, muutama iso mansikka) ja ruokalusikallinen ruislesettä. Aivan mahtava palautusjuoma!

Jouko S. kertoi, että hän on ”terästänyt” rahkaa kuivatuista mustikoista ja paahdetuista pellavasiemenrouheesta tehdyllä sekoituksella

Nimimerkki Vim käytti kesällä paljon tuoreita vadelmia, mansikoita, herukoita ja karviaisia. Kesän jälkeen on aika taas siirtyä pakastemarjojen lisäksi hedelmiin. Hedelmistä käytössä ovat banaani, kiwi, viinirypäleet, nektariinit sekä ananas. Satunnaisesti Vim  laittoi rahkan sekaan myös pähkinöitä ja tai hiukan juoksevaa hunajaa.

Antti on heittänyt rahkan sekaan mysliä ja maitoa. Osan myslistä ovat välillä korvanneet marjat.

Anu maustaa rahkansa usein ananaksella, mutta viime aikoina Anun suosikiksi ovat nousseet kiivinpalat ja pakastemarjat. Viimeisimpänä kokeiluna ovat olleet pakastemustaherukat ja omenanpalat.

Anna käyttää rahkassaan paljon marjoja ja hedelmiä. Hänen suosikkinaan ovat tällä hetkellä omenanpalat ja kaneli tai juuri sopiviksi kypsyneet puolukat. Annan herkkurahkaan puolestaan löytää tiensä mantelirouhe ja hieman hunajaa.

Teijan rahkaan kuuluu haarukalla soseutetut mansikat, soijalesitiinirakeet ja kaneli

Sandra kertoo, että jos hänen tekee mieli smoothieta, niin hänellä on tapana pilkkoa pakkaseen tuoretta ananasta ja omenaa. Jäiset marjat ja tai banaani toimivat myös. Smoothiena toimii myös rahka, jäinen omppu, kaneli ja tilkka maitoa hurautettuna tehosekoittimessa. Jos Sandra on liikenteessä niin hän ostaa purkin Ehrmannia ja lasten pilttiä, yleensä mangoa.

Ellu on omppufani ja hän suosii itse tehtyä omenasosetta. Omenat vaan kattilaan vesitilkan kanssa, keitetään pehmeäksi, surautetaan sauvasekoittimella sileäksi ja lisätään sokeri. Avot! helppoa, nopeaa ja herkkua!

Hanna nauttii rahkansa soijalesitiinirakeilla. Pari ruokalusikallista rahkan sekaan ja jääkaappiin vartiksi. Sekoitus ja kermalta maistuva herkku on valmis!

Kiitos vielä kerran kaikille mahtavista ohjeista! Sitten vain herkuttelemaan =)

Milla

Personal Trainer ja Ravintovalmentaja Tmi 2Move

2move.fi, facebook.com/2Move.fi

Kuva: Valio

P.S. Huomatkaa sivupalkissa Arctic Sport Addictsin sportti-joulukalenteri, jossa arvotaan joka päivä liikunnallinen palkinto jouluun asti!!

Kommentoi

Kommentit