Kehonhuollosta

Syksyn kilpailut alkavat taas lähestyä ja valmistautuminen niihin on alkanut. Treenejä on hieman muutettu ja varsinkin salitreenin uudet kujeet olen tuntenut koko kropassa. On nimittäin tämä tyttö ollut aika jumissa!

Normaalisti olen pyrkinyt käymään hierojalla tai LPG:ssä vähintään 2 kertaa kuussa, mutta loppukevät oli niin kiireinen, etten yksinkertaisesti vain ehtinyt. Jonkin verran tuli onneksi käytettyä putkirullaa, venyteltyä ja ohjattua bodybalance –tuntia.

Kun treenimäärät ovat suuret, on kroppaa myös muistettava huoltaa. Yleensä kehonhuollosta luistaminen kostautuu myöhemmin esimerkiksi liiallisena jäykkyytenä, palautumisen hidastumisena tai loukkaantumisina. Itse koen kehonhuollosta olevan hyötyä varsinkin palautumisen edistämisessä, sillä ne parantavat aineenvaihduntaa ja nopeuttavat kuona-aineiden poistumista kehosta.

Mitä tarkoitan sitten kehonhuollolla? Itselleni se tarkoittaa hierontaa, LPG-hoitoa, venyttelyä, putkirullailua, joogaa, pilatesta tai liikkuvuusharjotteita esimerkiksi vapaaohjelmaharjoittelun yhteydessä.

Nyt aionkin taas ottaa ohjelmaani enemmän kehonhuoltoa ja se on aivan ehdotonta kun kilpailut alkavat taas lähestyä. Kävinkin maanantaina hierotuttamassa jalkani Helsingin Urheiluhieronnassa Fredrikinkadulla, ja ai että teki hyvää! Sain myös hyviä vinkkejä mm. viime tammikuussa loukkaantuneen takareiteni hoitamiseen. Luultavasti tulen jatkamaan kehonhuoltoani myös jatkossa Helsingin Urheiluhieronnassa Helsingin päässä, jonne muutin kesäkuun alussa!

Muistakaa siis huoltaa kroppianne! Silloin ne jaksavat paremmin ja pidempään 🙂

Eveliina

Kommentoi

Kommentit