JoonasViikon treenien yhteenveto

Se on taas aika vetää viikon treenit yhteen. Olisi kiva päästä kirjoittamaan jo juoksusta, mutta valitettavasti se ei aivan vielä ole ajankohtaista. Juoksua on kyllä jo tapailtu, mutta pienten kiputilojen takia en uskalla vielä lähteä kirmaamaan kunnolla. Ja toisaalta, koska muut harjoitukset tuntuvat kulkevan niin miksei sitten puuhailisi niitä, kunnes pystyy taas juoksemaan?

Viikon harjoittelu koostui hyvin pitkälle sisäpyöräilystä sekä keskivartotreeneistä. Ja erittäin positiivinen asia viikossa on ollut se, että olen saanut todenteolla aloitettua myös jalkojen vahvistamisen puntilla. Kun kohta mukaan saadaan vielä lisää toiminnallista harjoittelua ja juoksua, alkaa homma olla taas kasassa. Treenien parissa on tullut tällä viikolla vietettyä reilut 13 tuntia ja viikko huipentui eilisen pidempään fillarisessioon. Tein reilun 66 kilometrin treenin mäkiohjelmalla niin, että tein aluksi pari pidempää mäkeä ja loppuun vielä muutama veto noin 45km/h vauhdeilla. Aika kiva, että lopussa löytyi vielä hyvin paukkuja vetoihin ja sykkeetkin tulivat hyvin alas vetojen välissä. Tämänlaiset harjoitukset toimivat hyvänä pohjana ensi kevään pitkille lenkeille, joissa juostaan todella vaihtelevilla vauhdeilla. Näitä siis lisää!

Sunnuntain mäkitreeni pyörällä

Toinen positiivinen asia on ollut ajan löytäminen venyttelylle, koska se on aina ollut itselleni enemmän tai vähemmän välttämätöntä. Dynaamiset venyttelyt ovat korvanneet hyvin pitkälle perinteiset venyttelyt ja tämä on ainakin itselläni toiminut todella hyvin! Jarno löysi tuossa taannoin mahtavat videot dynaamisesta venyttelystä ja näitä kannattaa muidenkin ottaa ohjelmaan, koska nämä hakkaavat ihan minä päivänä tahansa ”perinteiset” staattiset venyttelyt! Nautinnollisia katseluhetkiä!

2 comments

Kommentoi

Kommentit