JoonasViikon juoksutreenien yhteenveto

Olipas mahtava viikko juoksun osalta!

Sain nostettua vihdoinkin kilometrit aavistuksen korkeammalle ja viikon saldoksi tulikin ihan ok vajaa kasikymppinen eli oikealla tiellä ollaan edelleen. Viikon ehdoton kohokohta oli sunnuntain pitkä lenkki, koska sain juostua ensimmäisen kerran yli parikymppisen yli kolmeen kuukauteen. Toinen aika kiva sessio oli perjantain hieman vauhdikkaampi treeni, jossa pystyin saamaan keskivauhdin 8:n kilometrin pätkällä jo 4:30:een, vaikka juoksu menikin aika luisteluksi. Paremmalla alustalla olisi voinut mennä jopa hieman kovempaakin. Ambit sekoilu alkulenkillä jonkin verran ja sykkeet laukkasivat todella matalista aina 197:ään, mutta tasaantuivat kuitenkin pian. Sunnuntain pitkässä lenkissä se toimi taas ihan kunnolla eli ilmeisesti sykevyö oli vain liian kuiva.

Seitsemän todella erilaisen lenkin lisäksi tein yhden palauttavan fillaritreenin ja muutaman kuntopiirin. Eilen tein pitkän lenkin päälle vielä hieman kropan sivuttaisketjujen treenejä Helsinki Core Trainersillä. Treeni oli ehkä hieman rankka pitkän lenkin päällä, mutta muistutti kuitenkin siitä kuinka tärkeää kropan sivuttaisketjujen toiminnallisuus ja hallinta ovat, varsinkin talvikaudella, kun homma menee välillä luisteluksi. Pakko saada hommattua myös himaan Red Cordit, koska niillä treenaaminen tuo hieman lisähaastetta ja monipuolisuutta normaaleihin kotitreeneihin. Ihan mahtavat kapistukset!

Helsinki Core Trainers

Luminen alusta nosti sykkeitä useammassa treenissä hieman nykyistä kuntoa korkeammalle, mutta tästä nyt on turha olla huolissaan. Olen vain tyytyväinen siitä, että jalat kestivät loistavasti hieman kovemman rasituksen. Tämän aamun kevyellä kympillä jalat tuntuivat aika tukkoisilta, mutta sykkeet olivat ihan ok tasolla eli keskisyke jäi reippaasti alle 140:n 132:een. Toki vauhtikin oli aika hidas, mutta sehän palauttavan lenkin tarkoitus onkin. Tällä viikolla olisi tarkoitus jatkaa kilometrien nostamista hieman lähemmäs kohti satasta. Jaan viikon juoksuannoksen joko seitsemään tai kahdeksaan treeniin, jotta saisin samalla taas totuttautua hieman useampaan treenikertaan viikossa, koska uudessa treeniohjelmassani tulee riittämään treenikertoja riittämiin. Viikon pitkää lenkkiä en ole sen kummemmin miettinyt, mutta ajatuksissa oli, että se voisi olla noin 25:n kilometrin mittainen. Siitä saisi mukavaa vastapainoa PK-lenkeille, yhdelle reippaalle treenille ja keskiviikon juoksutiimin treeneille, kun juoksemme todennäköisesti hieman pidemmän PK-lenkin. Tavoitteena on rikkoa ysikymppinen, mutta jalkojen kunnon ehdoilla mennään eli viikon lopussa nähdään, mihin kilometrit asettuivat.

Juoksutreenit movescountissa

 

Kommentoi

Kommentit