JoonasViikon 2 yhteenveto

58km juoksua

90km fillaria

6h kuntoutusta ja kehonhuoltoa

Tällä viikolla meni kaikki oikeastaan juuri niin kuin pitikin. Juoksin viitenä päivänä ja fillaroin loppuina.

Juoksu alkaa tuntua koko ajan paremmalta ja paremmalta. Täysin kivutta juoksu ei vielä suju, mutta se oli odotettavissakin. Jalka kerää vielä hieman nestettä ja jäykistyy treenien jälkeen, mutta tilanne on kontrollissa.

joonas_maisema_2

Olen nauttinut sanoinkuvaamattoman paljon siitä, että pääsen taas juoksemaan aamuisin heräävän kaupungin kaduille raittiiseen ilmaan salin sijasta. Vaikka rytmi ei olekaan aivan vielä asettunut kohdilleen, on aamutreeneihin lähteminen ollut kuitenkin yllättävän helppoa. Ja koko ajan helpottuu.

Tavoitteena oli juosta yli 50 kilometriä ja yksi 90min lenkki ja tavoite täyttyi melkein. Pisin lenkki jäi tänään 80:een minuuttiin ja 15:sta kilometriin, mutta se ei haittaa, koska viikkokilometrit olivat kuitenkin kohdillaan ja jalka kesti treenit lopulta paremmin kuin oletin. Päälle sain tehtyä kuitenkin 90 kilsaa fillaria ja kehonhuoltoa sekä kuntoutusta. Eli aika lailla täydellinen viikko! Harjoitusintensiteetin suhteen sykkeet ovat luonnollisesti vielä hieman korkealla vuodenajan, kunnon ja tekniikan takia, mutta joka viikko on helpompaa, kun tekniikka ja kunto nousevat.

joonas_laurila_viikko_2_1 joonas_laurila_viikko_2

Mietin tämän aamun lenkin jälkeen pitkään sitä, miten ensi viikon treenit tulisi vetää ja tulin seuraavanlaiseen lopputulokseen. Ensi viikolla juoksen yli 60 kilometriä, jotka pitää juosta taas viiden päivän aikana. Muiden päivien aikana voin levätä tai fillaroida, ihan fiiliksen mukaan. Turha muuttaa, kun homma toimii näin ja aikaa vastaavanlaiseen treeniviikkon löytyy.

Huomenna alkaa myös Coren 10camp ja sen kunniaksi päätin minäkin aloittaa kymmenen viikon spartalaisen kuurin, jonka aikana herkut ja muut jäävät muille. Fokus treenissä, levossa ja töissä. Siinä on jo tarpeeksi puuhaa.