JoonasViikon 18 yhteenveto – Katse kohti Forssan Suvi-iltaa!

No niin,

Nyt on muutama kevyempi päivä takana ja tänään oli vuorossa ensimmäinen kovempi harjoitus. Ennen kuin mennään tarkemmin tämän viikon ohjelmaan, on syytä käydä hieman viimeviikkoa läpi. Helsinki City Run 2012 muutti ohjelmaani sen verran, että tein viikon kovat harjoituksen maanantaina ja keskiviikkona. Maanantaina tein kiihtyvän 12 kilsan pyrähdyksen, jonka jaoin neljään kolmen kilometrin pätkään. Ensimmäiset kolme tein aina edellistä kovemmilla vauhdeilla ja viimeisen kolmen tunnin maratonvauhtia, joka oli hitaampi kuin edelliset kolme. Treeni meni erinomaisesti ja paikat tuntuivat todella aukinaisilta. Jotain kuitenkin meni pieleen, koska tiistain kevyemmällä lenkillä oikeaa nilkkaani alkoi aristaa alusta lähtien ja aristus jatkui keskiviikon 3x2km vedoissa, jotka muuten sujuivat hyvin. Torstain hieronta auttoi hieman tilannetta, mutta kipu oli kuitenkin sen verran kovaa, että se pisti miettimään Helsinki City Runille osallistumista. Perjantain kevyen lenkin ja lauantain aamuverryttelyn jälkeen päätin kuitenkin lähteä kisaan ja huolellisen lämmittelyn kautta nilkka aukesi niin, ettei siitä ollut haittaa kisan aikana, josta puhuinkin jo tarkemmin viime postissa. Nyt nilkka alkaa olla jo kunnossa ja muutenkin paikat suhteellisen hyvin auki. Ainoastaan akillesjänteet ja pohkeet ovat hieman tiukkoina, minkä kyllä huomasi tämän aamun treeneissä (3km + 3×100 + 2x5x200m + 2km).

Viikko oli kaiken kaikkiaan aika raskas, koska vappu sotki hieman unirytmiä, vaikka mentiinkin hyvin rauhallisella linjalla. Epäsäännöllinen unirytmi sotki normaaleja treeniaikatauluja, mikä johti siihen, että olo oli kroonisesti hyvin väsynyt aina viikonloppuun saakka. Nyt on kuitenkin homma taas kasassa ja katse suunnattuna Forssan Suvi-iltaan ja sen jälkeen saavutettiin Bostonin karsinta-aikaan! Huomenna teen kevyen palauttavan lenkin sekä pyöräilyä, jotta akillesjänteet ja pohkeet palautuisivat torstain tonneihin ja perjantain kiihtyvään treeniin. Perjantai-iltana olisi tarkoitus treenata myös Footbalancen juoksutiimin kanssa ja lauantaina levätään joko täysin tai pyörän selässä sunnuntain kevyeen pitkään lenkkiin, joka tulee todennäköisesti olemaan noin 34-36 kilometriä.

Joonas

Kommentoi

Kommentit