JoonasViikon 1 yhteenveto – volyymin nostamista ja vauhteihin tutustumista

43 kilometriä nautintoa.

Vuoden ensimmäinen treeniviikko sujui kaksijakoisesti. Alkuviikon treenit olivat vielä aikamoista taistelua tekniikan suhteen, kun en oikein tiennyt, mitenpäin olisin juossut. Eihän se tekniikka loppuviikkoon mennessä korjaantunut, mutta juoksu alkoi kuitenkin tuntua paremmalta. Jalat alkavat tuntua joka päivä paremmilta ja juoksin pe-su välillä jo 30km, joista viimeiset 12:sta kilometriä eilen kaiman ja Villen kanssa vaihtelevilla vauhdeilla. Ja lopputulos 43 kilometriä, joista nautin NIIN PALJON, vaikka välillä olikin vähän vaikeaa. Raitis ilma ja hyvä seura, en valita. Ja kilsojakin tuli kuitenkin vajaat 20km enemmän kuin viime viikolla.

Alussa sitä uskaltaa nostaa vähän reippaammin, mutta jossain välissä pitää vähän himmata nostoja. Monet seuraavat 10 prosentin nostoja, mutta itse pidän nostot reippaan alun jälkeen varmaan jossain noin 13-16 prosentin hujakoilla ennen kuin hidastan tahtia. Tämä on toiminut aiemmin ja toimii jatkossakin. Siitä olen varma.

joonas_laurila_ville_rapeli_joonas_harjamäki

 

Niin paljon vauhtia, että kamera ei oikein pysynyt kyydissä.

Olen tähän asti pitänyt huolta, että en juokse juurikaan alle 4:30min/km vauhdeilla, koska en ole oikein luottanut jalkaan, mutta eilen kaikki alkoi jalkojen lämmettyä toimimaan ja nopein kilometri sujui jo aikaan 4:01min ja parhaimmillaan juostiin jo 3:30min/km. Oli ihan mahtavaa päästä rullailemaan pitkin Helsingin rantoja ja yrittää roikkua Harjamäen peesissä. Paljon on vielä matkaa siihen, että saan PK-vauhdit sille tasolle, että voin juosta noin neljän minsan keskivauhdilla PK-lenkit, mutta tämä oli alku. Ja hyvä sellainen. Ja kiitos Mäyrä vauhdinpidosta. On aina kiva roikkua nopeamman perässä, koska se lisää motivaatiota treenata entistä kovempaa.

joonas_laurila_juoksu

Melkein hymyilytti hyvän treenin jälkeen. Melkein.

Viime viikko oli itseluottamuksen kannalta todella tärkeä, koska sain tarkempaa tietoa siitä, millä vauhdeilla pystyn juoksemaan ja miten paljon jalkani kestää kilsoja viikossa. Siksi myös tämä päivä oli tärkeä, koska aamulla jalat tuntuivat palautuneen illan treenistä enemmän kuin hyvin.

joonas_laurila_salibandy

Tällä viikolla ohjelmassa on saada viidenkympin raja rikki viikkokilsoissa ja juosta yksi hieman pidempi lenkki eli reilu tunti johonkin väliin. Muut lenkit vedän iisisti ja lyhyempinä. Päälle sitten fillarointia tarpeen mukaan ja kehonhuoltoa, jonka vaikutus näkyi myös viime viikossa. Viikko on ainakin alkanut todella hyvissä merkeissä, kun aamun vajaan kympin palauttelu pikku pakkasessa meni ongelmitta ja iltapäivällä jaksoi vielä palautella pitkästä aikaa salibandyn merkeissä. Oli suhteellisen omituinen fiilis, kun viimeksi olin pelannut noin 7 vuotta sitten. Pitää ehkä käydä ostamassa taas oma maila.

Illalla vielä pikku kehonhuollot ja pieni fiilistely maastopyöräilyä uudesta telkkarista. ja sitten unten maille odottamaan aamulenkkiä.

samsumg_UHD_televisio

Kommentoi

Kommentit