JoonasValmistautumista seuraavaan kovaan harjoitukseen ja ajatuksia ensi vuodesta

Alkuviikko on lähtenyt treenien osalta käyntiin jopa hieman liian hyvin. Eilen poljin kevyen tunnin ennen töitä ja töiden jälkeen saman matkan 10minuuttia kovempaa ja illalla vielä lyhyen palauttelun. Jalat tuntuivat tosi hyviltä, tosin illlalla hieman väsyneiltä. Tänään aamulla kävin polkemassa salilla 215watin keskiarvolla vajaa 40 kilsaa ja iltapäivällä vielä 25 kilsaa rentoa palauttelua ja fiilistelyä ennen illan adidasheimon spin-offin, prjctAmsterdamin treenejä. Kävin  myös hieronnassa avaamassa tukkoiset pohkeet, jotta ne olisivat iskussa huomisen kovassa harjoituksessa.

Huomenna olisi tosiaan tarkoitus taas kiristää ruuvia hieman kovemmalle ja ohjelmassa on tempotreeni, joka olisi tarkoitus ajallisesti kestää noin 60minuuttia plus lämmöt ja palautukset. Wattien suhteen en oikein osaa sanoa mitään konkreettista, mutta toivon mukaan treeni sujuisi tasavauhtisena ja mahdollisimman korkeilla wateilla. Jotenkin kuulostaisi siltä, että reilun 250watin keskiarvolla treenistä tulisi jo riittävän raskas vastaamaan tunnin kovaa vauhtikestävyyttä. Jos ehdin, poljen sitten illalla vielä palauttavan ennen torstain peruskestävyyttä.

Loppuviikon aikana teen vielä peruskestävyystreenien lisäksi yhden kovan sekä yhden pitkän treenin. Kova treeni on tarkoitus tehdä intervalliharjoituksena ja pitkä lenkki taas kevyenä, mutta ajallisena päälle kolmetuntisena. Ajattelin, että loppuviikosta voisin myös kokeilla taas miltä juoksu tuntuu, jos jalka ei kipuile liikaa. Täytyy myös varata lääkäriaika ja käydä konsultoida hieman mahdollisen leikkauksen suhteen. Haluan tietää tarkasti, mitä siinä tapahtuu ja miten pitkä kuntoutusjakso siitä tulee seuraamaan, jotta voisin suunnitella ensi vuoden harjoituskalenteria jo hyvissä ajoin. Siis, jos vamma ei parane ja vaatii leikkaushoitoa.

Tällä hetkellä päässä pyörii ajatus siitä, että ensi vuosi voisi olla siinä mielessä poikkeuksellinen, että keskittyisin keväällä ja alkukesästä vain lyhyempiin matkoihin ja yrittäisin parantaa puolikkaan ennätystäni ja vasta syksyllä lähtisin juoksemaan jonkun maran. Ehkä. Näin jalka ei joutuisi samantien niin kovan rasituksen alle ainakaan volyymin suhteen kuin mitä se joutuisi kestämään, jos juoksisin keväällä marathonin.

Nyt kohti iltatreenejä.

Kommentoi

Kommentit