JoonasToipumista

Kuvittelin ehkä liikoja, kun ajattelin, että voisin palata takaisin treeniohjelmaan 37:n tunnin paluumatkan jälkeen. Alkuviikon treenit sujuivat vielä kohtuullisesti, mutta loppuviikosta huomasin, että keho ei vaan jaksanut palautua. Jetlagin aiheuttamat ongelmat johtivat lopulta siihen loppuviikko meni aika kevyillä treeneillä. Nyt tilanne näyttää kuitenkin paremmalta ja jalatkin tuntuvat suhteellisen palautuneilta. Vain vasen pohje kiukuttelee hieman, mutta muuten kaikki on valmista ensi viikkoon, joka toivon mukaan on tätä parempi. Lomailu ja matkailu on kyllä kivaa, mutta kyllä harjoittelun kannalta arki on sitä parrainta aikaa.

Ensi viikon keskeiset treenit ovat:

Tiistai: 3km lämpö + 3x(1200 tai 1600m intervallit w/4min hölkkä) + 3x(800 tai 1000m intervallit w/2min hölkkä) + 3km palautus

Torstai tai perjantai: 3km lämpö + 15min intervalli + 3min kevyttä + 10min intervalli + 2min kevyttä + 5min intervalli + 3km palautus

Sunnuntai: 3km + 4x200m repetition + 200m hölkkä + 2x400m repetition + 400 hölkkä + 1x800m repetition +800m hölkkä + 2x400m repetition + 400m hölkkä + 4x200m repetition + 200m hölkkä) + 2-3km palautus

Paljon olisi siis taas nopeusharjoittelua ja varsinkin viikon viimeinen treeni on kyllä niin kaukana omasta mukavuusalueesta. Sen sijaan kaksi muuta harjoitusta ovat tutumpia ja ehkä enemmän omaan makuuni. Pohjetta säästääkseni taidan pysyä ensi viikolla poissa radalta ja tehdä ainakin kaikki muut treenit hiekalla.

Tarkoituksena oli rakentaa tänään myös kooste Outdoor Retailer -messuista, mutta laitetaan se vasta huomenna, koska ilta on jo näin pitkällä ja keskitytään seuraamaan naisten kymppitonni loppuun ja valmistautumaan miesten satasen finaaliin.

Kommentoi

Kommentit