JoonasTaisteluviikko vaihtui huippuviikoksi

Olipa kaksijakoinen viikko. Maanantaina treenit kulkivat vielä ihan hyvin, mutta tiistaina 16 kilometrin aamulenkin jälkeen kroppa alkoi tuntui tosi omituiselta ja olo paheni entisestään päivän aikana. Iltatreenien jälkeen veto oli jo ihan poissa ja jonkin sortin pikku flunssa teki tulojaan. En tiedä, mistä se tuli. Joko messuista tai sitten kroppa meni vain sekaisin pitkästä aamulenkistä, joka alkoi jo puoli seiskan aikaan. Edessä oli pari päivää lepoa ja se kannatti. Keskityin muutaman päivän töiden lisäksi lepäämiseen sekä kokkailuun. Kävin myös katsastamassa Turon uuden myymälän avajaiset ja fiilistelemässä mahdollista uutta pukua. Muutaman päivän jälkeen olo alkoi helpottaa, koska perjantaina olin taas takaisin treenien parissa ja loppuviikosta tulikin lopulta todella hyvä.

Joonas_Laurila_strava_3

Juoksin perjantaina rennon 15km kiihtyvän (3:59min/km) ja palauttelun jälkeen totesin, että flunssa ei häirinnyt enää. Tosi kummallinen muutaman päivän sairastelu, mutta pääasia, että se on nyt ohi. Viikon toinen huippu oli sunnuntain pitkis, jonka päätin venyttää omien synttäreiden kunniaksi ensimmäistä kertaa sitten Bostonin marathonin yli 30 kilometrin mittaiseksi. Täydellisessä säässä oli mahtavaa juosta ja valitsin reitin niin, että pääsin pitkästä aikaa juoksemaan lapsuudenmaisemiin. Ja sekös nosti fiiliksiä entisestään. Oli todella suuri yllätys, että lenkki meni tosi rennosti 4:19min/keskarilla ja kroppa tuntui koko lenkin todella hyvältä. Osasyy tähän oli varmasti sillä, että tein todella huolelliset lämmöt kotona ennen treeniä. Tänään aamulla jalat olivat väsyneet, mutta muuten kunnossa eli voin olla todella tyytyväinen viikon viimeiseen kolmeen päivään, joiden aikana juoksin yli 60 kilometriä. Ja itseasiassa koko viikko kääntyi hankalan alun jälkeen voitoksi, kun saldoksi tuli kuin tulikin yli 100 kilometriä vain viidessä päivässä! Tämäkin oli tärkeä tietoa, koska syksyllä voi hyvin olla, että juokseminen ei onnistu ihan joka päivä lasten syntymän jälkeen ja volyymi pitää hakea sitten silloin, kun se on mahdollista.

Joonas_Laurila_strava_5 Joonas_Laurila_strava_2Joonas_Laurila_strava_1

Oli suhteellisen kiva suunnata synttäribrunssille Pennyyn, kun lenkki oli sujunut niin hyvin. Mutta vielä kivempaa oli tipahtaa sohvalle lojumaan ja sammua ansaitusti rakkaan syliin. Pikku juoksijat jatkavat kasvamistaan ja nyt odotankin innolla, että pääsen tuntemaan niiden ensimmäiset juoksuaskeleet masun läpi.

Joonas_laurila_juoksija_3

Tämä viikko näyttäisi aikataulujen suhteen siinä mielessä hyvältä, että ehdin tekemään parin laatuharjoituksen lisäksi myös yhden pidemmän lenkin. Viikon laatuina ovat  4-5×1200-1600m/3-4minREC sekä 3x12minTempo/2minREC. Luvassa kivoja, mutta rankkoja treenejä. Ihme kyllä en vielä toistaiseksi ainakaan jännitä niitä.

Tänään on tulossa illalla juttua vaihtoehtoisesta tavasta hoitaa kisatankkaus ja kisan jälkeinen ensiruokailu ulkomailla, pysykään kuulolla!

foodoracle_checf_kock_joonas_laurila

Kommentoi

Kommentit