JoonasSyksyn paras treeni.

Syksyn kiireet alkavat vihdoin helpottaa ja nyt pääsen nauttimaan joululomasta, joka oikeastaan omalla kohdalla tarkoittaa lomaa kaikesta muusta paitsi treeneistä. Nyt on kokonaiset 11 päivää aikaa treenata rauhassa ja ennen kaikkea antaa kropan levätä treenien välissä. Joulunaika on itselleni melkeimpä parasta treeniaikaa vuodesta, koska en ole koskaan välittänyt kummemmin jouluruuasta, limppua lukuunottamatta. Siksi jouluähky tulee tuskin häiritsemään harjoitteluani.

Ennen joulua on kuitenkin saatava viikkotavoitteet täyteen ja tänään oli ohjelmassa 15-18 kilometrin PK-lenkki.

joonas laurila

Tiet olivat aurattu ja pakkanen oli tehnyt lumesta pitävää, mikä nosti fiilikset kattoon heti ensi askelista lähtien. Juoksin lopulta aavistuksen kiihtyvän 16 kilometrin lenkin ja tuntemukset jaloissa olivat yhdet koko vuoden parhaista ja ehdottomasti koko syksyn parhaat kaikista treeneistä! Juoksu tuntui jotenkin todella vaivattomalta ja hermotuskin alkoi tuntua aika herkältä, vaikka kovat treenit ovatkin loistaneet poissaolollaan. Yksi syy tähän voi hyvinkin olla keskiviikon juoksutiimin treenien päätteeksi tehdyt avaavat vedot. Ja tietenkin se, että pidin eilen täyden lepopäivän, joka teki todella hyvää. Lantio alkaa asettua pikkuhiljaa oikeaan asentoon, mikä on helpottanut selvästi pakara-aktivaatiota. Keskivartalon kautta tuotettu energia pääsee vihdoinkin kanavoitumaan juoksuun niin kuin sen pitää.

joonas laurila

Kun ottaa huomioon pakkasen sekä perinteisen ylipukeutumisen, mitä en vain saa kuntoon, niin sykkeet olivat varsin mukavalla tasolla. Tätä lenkkiä on mielenkiintoista verrata sunnuntaina juostavaan vastaavantyyppiseen, mutta tasavauhtisempaan. Juoksin treenin Brooksin PureGrit Nightlifeilla, jotka toimivat hyvin viime talvena, kun testasin ne. Oli todella positiivista huomata kuinka hyvin kengän välipohja oli kestänyt aikaa vastaan!

joonas laurila

Huomenna on luvassa kevyt palauttava eli noin 12 kilsaa ja päälle muutama avaava veto sekä tekniikkaharjoituksia. Ja sunnuntaina jo aiemmin mainitsemani 15-18 kilsan tasavauhtinen PK. Ja nyt alkaa venyttely!

Kommentoi

Kommentit