JoonasSisäpyöräilykin voi olla kivaa!

Testasin tänään tehdä fillarilla hieman kovemman treenin, jossa ajatuksena oli polkea noin 20 kilometrin tempo ja sen jälkeen kymmenen 25 sekunnin vetoa. Pyrin pitämään tempo-osuudessa nopeuden yli 35km/h ja vedoissa noin 42km/h. Nopeudet eivät tietenkään ole verrannollisia siihen, että olisin tehnyt treenin ulkona, mutta treeni nyt oli pakko tehdä sisällä, koska kaikki pyörät ovat tällä hetkellä osissa. Treenin ajatuksena oli korvata huomisen Midnight Runin kovempi veto, koska lähtöryhmä ei todennäköisesti salli vastaavanlaista harjoitusta. Paikat alkavat kuitenkin olla aika hyvässä kunnossa eli jos huomenna kisassa löytyy väylää, saatan kokeilla juosta matkan kiihtyvänä harjoituksena.

Tempo_veto_treeni_chart

Kuten kuvasta voi havaita 20 kilometriä meni hieman alle 33:n minuutin ja kokonaismatkaksi tuli 27 kilometriä. Temmon jälkeen tehdyissä vedoissa alkoi hapottaa jo sen verran, että sykkeet eivät enää 35 sekunnin palautuksissa juurikaan laskeneet. Sykkeet olisivat voineet olla hieman korkeammallakin, mutta toisaalta juosten vastaavilla askelilla olisivat sykkeet olleet varmasti yli 160bpm:n. Kampikierrokset olivat kuitenkin koko ajan yli 100:n, mihin juostessa on hieman hankalampi päästä. Tällä viikolla on tullut poljettua aika paljon pyörää ja se sisällä tehtynä se alkoi suoraan sanottuna jo maistumaan hieman puulta (olen tehnyt treenit perus kuntopyörällä), ennen tämän aamun treeniä. Olin jo melkein unohtanut kuinka hyviä juoksua korvaavia treenejä fillarillakin saa tehtyä! Pakko saada kyllä hommattua jostain fillari, joka toimii ja kestää, jotta pääsen tekemään jatkossa treenit ulos! Nyt vielä kunnon venyttelyt ja hieman foam rolleria ja kaikki on valmista huomiseen.

Kommentoi

Kommentit