JoonasSekalaista kirmailua Espanjassa ja Suomessa

Nyt se on siis alkanut, varsinainen treeniohjelma kohti Bostonin maratonia.

Ensimmäinen viikko alkoi mahdollisimman hankalasti, koska olin ollut flunssassa koko edellisen viikonlopun ja olo oli vielä alkuviikosta hieman tukkoinen. Lisäksi duunireissu Espanjaan hankaloitti harjoittelua siinä mielessä, että pitkien harjoitusten tekeminen oli aikataulusyistä aika mahdotonta. Siksi päätin heti maanantaina, että juoksen reissun aikana vain niin paljon kuin mahdollista hieman vaihtelevilla vauhdeilla ja katson sitten kuinka paljon viikonlopuksi jää kirmattavaa.

2013-11-08 08.25.47-2 2013-11-05 07.27.15 2013-11-08 15.22.41

Aikataulut osoittautuivat todella kireiksi, mutta sain reissun aikana kuitenkin mittariin reilut 60 kilsaa, mikä helpotti huomattavasti viikonlopun ohjelmaa, koska tällä hetkellä en saisi vielä juosta puolipitkiä lenkkejä pidempiä lenkkejä. Espanjassa lenkit vaihtelivat lyhyistä, hieman kovemmista pyrähdyksistä kevyisiin, reilun kympin mittaisiin lenkkeihin. Lenkit oli pakko tehdä joko aikaisin aamulla tai sitten myöhään illalla, mutta se ei lopulta haitannut ollenkaan. Oli itseasissa mahtavaa aloittaa aamu kevyellä lenkillä ja tehdä illalla toinen treeni, joka oli usein lyhyempi ja nopeampi. Näin jalat pysyivät aika hyvin aika läpi reissun ja sain volyyminkin haluamalleni tasolle.

joonas laurila

Viikonlopuksi jääneet noin 40 kilsaa juoksin niin, että tein lauantaina pari lenkkiä ja sunnuntaina veikan kanssa kevyen puolipitkän ja näin viikon saldoksi tuli tavoiteltu 102 kilometriä. Keskivauhti lenkeillä oli 4:25min/km ja keskisyke 140bpm. En alkuviikosta uskonut, että olisin ehtinyt juosta tarvittavaa määrää ja siksi olenkin tällä hetkellä enemmän kuin tyytyväinen viikkoon, vaikka kilometrit muodostuivatkin hieman erikoisella tavalla, kuten allaolevasta koosteesta voi nähdä.


Screen Shot 2013-11-10 at 7.17.33 PM Screen Shot 2013-11-10 at 7.17.21 PM Screen Shot 2013-11-10 at 7.17.13 PM Screen Shot 2013-11-10 at 7.17.05 PM

Ensi viikolla on ohjelmassa 112 (korjattu 102:sta) kilometriä, mutta pyrin tällä kertaa saamaan kilsat kasaan hieman eri tavalla. Suunnitelmana on juosta useampi, noin tunnin mittainen peruskestävyystreeni tai kiihtyvä harjoitus, jotka olisivat noin 13-16:sta kilsan mittaisia. Jos saan neljä tällaista kasaan niin siinä olisi jo mukavasti kasassa noin 52-64 kilsaa. Päälle sitten muutama hieman lyhyempi ja sunnuntaina taas sellainen puolipitkä kirmailu ja se olisi sitten siinä.

Paikat ovat tällä hetkellä suhteellisen hyvässä kunnossa ja viiden päivän tankkaus espanjalaisen ruuan parissa takaa sen, että kehossa on energiaa enemmän kuin riittävästi. Ensi viikolla sitten poltetaan tämä viikko pois kehosta. Tänään on vielä luvassa kunnon kehonhuoltosessio, jotta pääsen huomenna juoksemaan kevyen palauttelun.

kinkku

Kommentoi

Kommentit