JoonasSateisen sunnuntain treenisessiot

Kisaturistina lojuminen Forssan Suvi-Illassa ei ollut mikään huono tapa viettää lauantaita, vaikka suoraan sanottuna olisinkin mieluummin ollut kisassa mukana jahtaamassa Bostonin aikaa. Urheilun katsomisessa on kuitenkin aina se hyvä puoli, että ainakin itselleni tulee pakottava tarve päästä urheilemaan. Eilisestä sisuuntuneena tein tänään 50 kilsan sisäpyöräilysession kaverin kanssa aikaan 1:28:14 eli hiki virtasi kunnolla. Fillaroinnin jälkeen kateltiin kaverille vielä muutamia liikkeitä, joilla voi vahvistaa keskivartaloa ja parantaa juoksuasentoa. Kaverin kunniaksi täytyy sanoa, että hienoa nähdä että motivaatiota löytyi lähteä polkemaan vielä eilisen puolikkaan jälkeen! Illalla oli vielä luvassa oma keskivartalotreeni ja kuntoutustreeni eli pohkeita tehtiin taas oikein urakalla! Hieno homma oli se, että nyt tuntuu siltä, että nilkka on pysynyt auki viimeisestä hoitokerrasta lähtien. Päälle vielä huolelliset dynaamiset venyttelyt ja päivän treenit oli pulkassa. Nyt on kroppaa kuritettu kunnolla ja tulevan viikon voi aloittaa mieliala korkealla.

Olo oli treenien jälkeen niin loistava, että aloin jo hieman suunnitella tulevaa ohjelmaa loppukesää ja syksyä varten. En tule todennäköisesti jatkamaan täysin samalla ohjelmalla, vaan tarkoituksena olisi lisätä hieman enemmän oheisharjoittelua ja lihashuoltoa/-treeniä. Itse juoksuohjelman suhteen en ole vielä lyönyt lukkoon mitään, mutta todennäköisesti tulen lähtemään enemmän volyymipainotteisella ja progressiivisella ohjelmalla, jossa viikkokilometrit tulevat kasvamaan reippaasti ja viikossa on yksi nopeuteen keskittyvä ja yksi pitkä lenkki. Aika simppeliä siis. Tämä nyt on ajatus vain, mutta ainakin viime syksynä, kun testasin ohjelmaa, oli kehitys todella reipasta ja muutenkin paikat pysyivät paremmin kunnossa. Lyödään ohjelmaa sitten lukkoon, kun päästään taas kuluttamaan katuja! Nyt on aika alkaa katsomaan, miten Hollannin käy!

Kommentoi

Kommentit