JoonasPuhdasta juoksunautintoa

Oijojoi!

Tein eilen viimeisen pitkän lenkin tempopätkillä ennen Tukholmaa. Keli oli mitä mahtavin aika navakkaa tuulta lukuunottamatta ja pääsin vetämään lenkin ensimmäistä kertaa tänä vuonna hihattomalla ja maradonilla!

Treeni oli muodoltaan 3kmL + 6kmT + 14kmPK + 6kmT + 3kmP ja tarkoituksena oli juosta tempopätkät noin 3:50min/km pintaan. Ensimmäinen meni jopa yli odotusten (3:47min/km ka) pienestä vastatuulesta huolimatta, mutta toinen pätkä suoraan vastatuuleen oli jo hieman liikaa ja vauhdit tippuivat valitettavasti neljän minuutin keskiarvoon. Tähän osasyynä saattoi olla myös se, että juoksin välin 14:sta kilometriä 4:26min/km keskivauhdilla, kun se oli tarkoitus tehdä ehkä hieman hitaammin. Oli vaan niin loistava olo, että oli pakko antaa mennä. Siksi hitaampi tempopätkäkään ei harmita tippaakaan. Matkaa lenkille tuli 32 kilsaa ja aikaa kului yhteensä 2:16:41 eli keskivauhtini oli 4:15min/km.

joonas laurila

Eilinen pitkis sujui myös nesteytyksen suhteen tosi hyvin. Viikonlopun tankkauksen ansiosta lenkki sujui helposti ilman juomataukoja ja tämä antaa uskoa siihen, ettei Tukholmassakaan tarvitse alkaa sotkea juoksurytmiä aivan jokaisella juomapaikalla.

Ihmettelin lenkin jälkeen metriikkaa Movescountissa, koska siellä harjoituksen instensiteetti näytti täyttä 5.0:aa ja että palautuminen kestäisi yli 100 tuntia. Syy tähän oli kuitenkin se, että jostain syystä metriikka oli resetoitunut Movescountissa eli tänään voi kuitenkin juosta kevyen palauttavan ja nyt on Movescount taas ajantasalla.

Tällä viikolla keskeiset treenit ovat keskiviikkona tai torstaina tehtävä 3km + 4x3kmT@3:46-3:56min/km+ 3km sekä sunnuntain pitkän kisavauhtinen lenkki 9km + 18-20km@3:58-4:10min/km + 3km. Muut lenkit tulevat olemaan luonteeltaan palauttavia tai PK-lenkkejä avaavilla vedoilla.

Mukavaa viikonalkua!

Kommentoi

Kommentit