JoonasPositiivisia uutisia pyörän selästä

Turhaannuin loppuviikosta oikein huolella jalkojeni tilaan. Juoksuvauhdeissa ei ole ollut sinänsä mitään ongelmia, mutta ei vaan ole kivaa juosta jatkuvasti pienissä kivuissa. Siksi teinkin päätöksen, että keskityn tästä viikonlopusta ensi viikon loppuun saakka pyöräilyyn ja juoksen vain pieniä pätkiä fillarilenkkien päälle, juoksutuntumaan ylläpitääkseni. Jos kivut jatkuvat, jätän juoksut väliin. Hommasin itselleni uuden maastopyörän, jotta saisin hieman vaihtelua fillarointiin ja tämä viikonloppu onkin sitten kulunut enemmän tai vähemmän fillarin selässä.

Poljin lauantaina reilut 40 kilsaa ja tänään aamulla 70km ja molempien treenien jälkeen tein vielä lyhyet palauttavat fillaroinnit sekä tietenkin kehonhuollot. Molemmat treenit olivat luonteeltaan aika iisejä. Keskityin enemmän nautiskeluun ja siihen, että saisin aktivoitua nilkkaa mahdollisimman paljon. Kruisailin eilen pitkin rantoja ja Vantaanjokea Haltialaan ja Paloheinään ja sieltä sitten Keskuspuistoa pitkin takaisin keskustaan. Tänään rullailin taas ympäri Espoota ihan fiilispohjalta. Mieli sai todella levätä, kun ajelin vailla päämäärää! Suosittelen muillekin.

Jo nyt voin sanoa, että tuntemukset nilkassa ja akillejänteessä ovat paljon paremmat kuin esimerkiksi perjantaina eli tämänlainen treeni alkaa näköjään purra. Sen huomaa myös tuntemuksien lisäksi siitä, miten paljon helpompi vasemmalla jalalle on varata, kun nousee polkemaan tangolta. Ensi viikolla vietän siis aikaa fillarin selässä mahdollisimman paljon ja viikonloppuna arvioin tilanteen uusiksi.

Huomenna on tulossa juttua adidaksen uudesta FitSmart -aktiivisuusmittarista, joka pyrkii haastamaan muun muassa Polar Loopin. Stay tuned!!

Kommentoi

Kommentit