JoonasPerjantain aamusessiot

Perjantaiaamu tarjosi pitkästä aikaa mahdollisuuden päästä tekemään aamutreeni porukassa. Omassa ohjelmassa oli kevyt, reilu 12:sta kilometrin peruskestävyys, Jarnolla hieman reippaampi lenkki ja loukkaantumisesta toipuvalla kaimalla eli Joonas Harjamäellä tuntuman hakeminen. Erilaisista tavoitteista huolimatta saimme tehtyä treenin porukalla, koska suunniteltu keskivauhti, noin 4:30min/km palveli kaikkien tarkoitusperiä varsin mukavasti. Suosittelen kokeilemaan tätä myös omissa juoksuporukoissanne, koska näin porukan kokoa voidaan kasvattaa helposti, jos jokainen vain suunnittelee oman harjoituksen etukäteen.

Pääsimme tekemään treenin mitä parhaimmassa syyssäässä kukonlaulun aikaan. Vettä satoi kaatamalla ja Keskuspuisto oli sen verran pimeä, että näimme juuri ja juuri eteemme (ehkä hieman liioitellusti). Täydellinen keli siis, vaikka olikin aika uitettu olo jälkeenpäin! Itselleni sateinen ja hieman viileä keli toimii aina paremmin kuin kuuma ja aurinkoinen. Päälle vielä hyvä seura niin kyllä sitä kelpaa kirmata.

Vaikka pidänkin yksinjuoksemisesta niin on se kyllä mahtavaa tehdä aina silloin tällöin aamutreeni porukassa! Sovittiin, että näitä pitää järjestää jatkossakin, aina kun aikataulut osuvat vaan yhteen. Lenkki antoi sen verran paljon energiaa, että päätin tehdä vielä pikku puntin ennen töiden aloittamista. Luvassa oli tänään juoksuasentoon liittyvät liikkeet (mm. lantionnostot, yhden jalan kyykyt sekä erilaiset käsiliikkeet) sekä pohjejumppa. Eli tuplatreeni ja nyt illalla on vielä luvassa huoltavat liikkeet.

Tämän viikon volyymi näyttäisi toteutuvan aika kevyesti ja niin pitääkin, koska kilometrit ovat vielä aika maltilliset. 87 kilsaa tulee täyteen huomenna, kun juoksen 19 kilsaa kevyttä aamupäivällä ennen maraton-projektin coresessiota. Näiden treenien jälkeen voinkin rauhassa rentoutua aina maanantaiaamuun saakka! Pääsin jo toissapäivänä testaamaan adidaksen adizero Primeknit -juoksukenkiä, jotka lanseerattiin Lontoon olympialaisissa vuosi sitten. Välipohja ja ulkopohja kengässä on sama kuin adios 2:ssa, mutta päällinen on kudottu, mikä ainakin torstain kevyellä lenkillä tuntui omaan jalkaan istuvammalta kuin adios 2:n. Testit näillä jatkuvat huomisen puolipitkällä lenkillä.

adidas_juoksukengät

Ensi viikolla kilometrit nousevat jälleen ja nyt mennään taas pitkästä aikaa yli 90:n kilometrin. Tavoitteena on saada pidettyä omien treenien keskivauhdit taas pykälää kovempina kuin tällä viikolla. Ennen kuin asetan mitään tavoitetta niin katsotaan ensin tämän viikon keskivauhdit huomisen treenin jälkeen.

Sunnuntaina on tulossa mielenkiintoinen juttu ainakin itselleni uudesta hoitomuodosta, PhysioTouchista, jota pääsin kokeilemaan viime viikonloppuna. Siitä sitten sunnuntaina. Nyt viikonlopun viettoon!

Hyvää viikonloppua!

Kommentoi

Kommentit