JoonasNyt on kroppa testattu!

Viime viikon ohjelma muuttui lopulta hyvin testipainotteiseksi. Kuten jo loppuviikosta mainitsin, testasin perjantaiaamuna kiihtyvää kymppiä, joka tuntui jo aika mukavalta ja edeltävänä päivänä kävin läpi lihastasopainoani. Kuten arvata saattoi, tässä osa-alueessa on vielä roimasti parantamista, vaikka keskivartalon ja lantion voimat alkavatkin palata normaalille tasolleen. Sen sijaan vasen pohje on edelleen heikko, minkä takia jatkossa siihen on keskityttävä entistä enemmän. Juoksukilometrejä kertyi lopulta reilut 38 kilometriä ja juoksukertoja oli yhteensä 5 kipaletta. Kun päälle lasketaan vielä kolme fillarointia ja lihaskunto niin viikkoon voi kuitenkin olla tyytyväinen. Juoksukilometrejä kertyi lopulta reilut 38 kilometriä ja juoksukertoja oli yhteensä 5 kipaletta. Kun päälle lasketaan vielä kolme fillarointia ja lihaskunto niin viikkoon voi kuitenkin olla tyytyväinen.

Viikon juoksutreenit Movescountissa

Perjantai-iltana tein vielä polkupyöräergometrin, jonka piti olla maksimaalinen, mutta joka jäi ikävien tuntemuksien takia kuitenkin vielä submaksimaaliselle puolelle. Testi testiin niin, että watit lähtivät 60:sta watista ja nousivat aina kahden minuutin välein 30 wattia. Olen kuullut, että nostona on käytetty myös usein 20w/2min, mutta me teimme sen nyt näin. Poljin lopulta 24 minuuttia eli 390 wattiin, kunnes polvi ilmoitti, että treeni on syytä lopettaa. Ja rehellisyyden nimissä olisi tuskin pystynyt jatkamaan hirveästi yli minuuttia eli pääsin kuitenkin lopulta aika lähellä maksimia. Testin maksimisykkeestä (180bpm) kuitenkin huomaa, että sykkeitä olisi ollut vielä varaa nostaa. Esimerkiksi saman päivän kiihtyvässä lenkissä sain maksimin 191bpm:ään. Keväällä on kuitenkin luvassa toinen testi, joka on tarkoitus tehdä juoksumatolla ja maskilla, jotta tulos olisi hieman tarkempi. VO2 maxini oli tämän testin perusteella 63ml/kg/min eli ei mikään pöllömpi, mutta tarkoitus on nostaa sitä vielä, kun pääsen taas kuntoon. Kannatti käyttää aikaa fillarointiin kuntoutusvaiheessa, koska siitä oli testissä selkeästi hyötyä. Oli mukavaa huomata, että kunto ei ole päässyt aivan täysin rapistumaan ja odotuksiin nähdän testit menivät kokonaisuudessan paremmin kuin, mitä osasin odottaa.

Tällä viikolla olisi sitten tarkoitus nostaa kilometrejä ja ehkä jopa rikkoa 50 kilometrin rajapyykki. Viikko on ainakin alkanut mainiosti eilisen tuplatreenillä; aamulla tunnin fillarointi ja illalla 9 kilometrin juoksu päälle. Tänään aamulla olo oli hieman tukkoinen eli täytyy hieman seurata, miten olo kehittyy. Tarkoitus olisi kuitenkin juosta illalla vielä kevyt, hieman yli kympin lenkki. Loppuviikko riippuu hyvin paljon siitä, iskeekö flunssa kunnolla vai ei, mutta jos kaikki on kunnossa olisi huomenna tarkoitus tehdä aamulla kevyt fillarointi ja kuntopiiri ja illalla kirittää juoksutiimiläisiä Yasson kasisatasilla tai sitten vain kellottaa niiitä. Torstaina ja perjantaina juoksen taas kevyet kympit ja lauantaina palauttelen fillarilla tai pidän lepopäivän. Sunnuntaina juoksen hieman pidemmän, ehkä noin 13-14 kilometrin lenkin. Jos taas tukkoinen olo jatkuu niin sitten levätään…

 

Kommentoi

Kommentit