JoonasNopea paritreeni

Tein eilen Hannan kanssa salilla nopean paritreenin, jossa ajatuksena on, että toinen parista soutaa aina tietyn kalorimäärän ja toinen tekee sitten jotain muuta liikettä.

Eilinen treeni meni allaolevan mukaisesti, mutta harjoitusta voi muokata sen mukaan, mitä osa-aluetta kropassa haluaa kehittää ja liikkeiden toistomäärien sekä soutukaloreiden kulutuksen mukaan.

  1. 30 kcal soutu + vatsarutistukset x50
  2. 30 kcal soutu + teräsmies x30/puoli
  3. 30 kcal soutu + alavatsat x40
  4. 30 kcal soutu + kyljet x30/puoli
  5. 30 kcal soutu + vinot vatsat x30/puoli
  6. 30 kcal soutu + selkäliike x50
  7. 30 kcal soutu + red cord  x50
  8. 30 kcal soutu + vinot selät  x30/puoli
  9. 30 kcal soutu + alavatsat roikkuen tangosta x30
  10. 30 kcal soutu + kuminauharutistukset x50

Eilen teimme harjoituksen niin molemmat tekivät jokaisen liikkeen eli molemmat soutivat kymmenen kertaa ja tekivät kymmenen liikettä. Eilen targettina oli keskivartalo, mutta liikkeitä vaihtamalla treeniin on todella helppo saada eri tavoite. Treenin voi tehdä myös niin, että jokaisen liikkeen tekee vain toinen, toisen soutaessa. Silloin treeni kevenee tietenkin huomattavasti. Jos soudun kalorimäärää nostaa 40:een tai 50:een niin treenistä saa iisisti pitkän aerobisen harjoituksen. Eiliseen treeniin meni aikaa reilu puoli tuntia.

Yksi vaihtoehto on myös tehdä harjoitus laskevana, jossa liikkeiden painot/vaikeusaste/raskaus nousevat loppua kohden, mutta toistot vähenevät samalla, kun kalorit putoavat esim. allaolevan kaavan mukaan

  1. 60 kcal soutu + 60 toistoa
  2. 55 kcal soutu + 55 toistoa
  3. 50 kcal soutu + 50 toistoa
  4. 45 kcal soutu + 45 toistoa
  5. 40 kcal soutu + 40 toistoa
  6. 35 kcal soutu + 35 toistoa
  7. 30 kcal soutu + 30 toistoa
  8. 25 kcal soutu + 25 toistoa
  9. 20 kcal soutu + 20 toistoa
  10. 15 kcal soutu + 15 toistoa

Sellaista puuhattiin eilen juoksun lisäksi. Tänään ohjelmassa on kevyt palautta fillarin selässä ja kuntoutusta. Jalat tuntuvat edelleen tukkoisilta, mutta leikattu jalka voi paremmin kuin pitkiin aikoihin!

Kommentoi

Kommentit