JoonasMessukiireitä ja treenausta.

ASA:n GoExpo 2013 järjestelyt ovat vieneet aikaa niin paljon, että kirjoittelu on jäänyt väkisinkin vähemmälle. Muutamina päivinä on saanut olla tyytyväinen, että on ehtinyt edes treenaamaan. Onneksi messuihin on aikaa enää alle kaksi viikkoa! ASA:n messusivut aukeavat tämän viikon loppupuolella, kun saamme viimeiset viritykset kuntoon. Sivuilta tulee löytymään tietoa meidän messuille valitsemista tuotteista sekä muista messuihin liittyvistä asioista. Ja kaikki messujen aikaiset blogipäivitykset tulevat tietenkin näkymään siellä eli kannattaa ottaa seurantaan, kun sivut aukeavat. Osasto tulee näyttämään mahtavalta ja pelkästään sen takia kannattaa tulla pyörähtämään siellä, mutta messut ovat myös erinomainen paikka tavata meitä sekä tutustua meidän messuille tuomiin tuotteisiin. Meillä on vielä aikamoinen kasa messulippuja teitä lukijoita varten eli kannattaa käydä osallistumaan kisaan ASA:n Facebook-sivuilla.

Vaikka messukiireet ovatkin vieneet aikaa olen saanut vietyä treenit kuitenkin suhteellisen hyvin läpi. Viime viikko oli lievästi sanottuna raskas. Viikkokilometrit menivät kuitenkin 110:n kilometrin paremmalle puolelle ja sunnuntain pitkä lenkki kolmella kisavauhtisella pätkällä (12km,6km,3km) sujui melkein nappiin. Alusta oli raskas, mutta suurin syy siihen, että treeni tuntui todella raskaalta oli ylisuuressa brunssissa… Sain kuitenkin vedettyä treenin kunnialla loppuun. Vajaa 29 kilsaa noin 2:03:een tässä vaiheessa treenikautta on kuitenkin suoritus, johon voin olla tyytyväinen.

Maanantain pidin lepopäivänä ja eilen juoksin kevyen 12 kilsan palauttavan. Tänään oli tarkoitus käydä vetää treenit sekä aamulla että illalla, mutta kiireet veivät voiton, minkä takia tein aamulla ensin kevyen lämmittelylenkin ulkona ja päälle 10 kilsan kisavauhtisen treeniin matolla. Toivon mukaan illalla on vielä aikaa venyttelyyn sekä kehonhuoltoon…

Loppuviikko on vielä aika auki, koska en osaa sanoa, miten ehdin treenaamaan. Treeneistä tärkeimmät ovat perjantain mäkitreeni sekä sunnuntain pitkä lenkki (3km + 6km Tempo + 60min kevyt + 2x3km tempo + 3km). Loput treenit ovat sitten kevyitä PK-lenkkejä tai palauttavia. Olen valinnut lenkkini aina silloin tällöin hyvin mäkipitoisiksi, mutta nyt pääsen vihdoinkin tekemään perinteisin mäkitreenin ja vielä isommalla porukalla! Ryhmässä on voimaa ja siksi onkin mahtavaa saada ASA:n juoksutiimiläisiä mukaan treeneihin. Sunnuntain treeni on taas vaihteeksi sellainen, mitä jännitän jo tässä vaiheessa viikkoa, mutta eiköhän se kuitenkin ihan hyvin suju.

Se on jotenkin jännä juttu, miten paljon uudenlaisen ohjelman seuraaminen jännittää. Kysehän on kuitenkin samaan tavoitteeseen pyrkimisestä kuin aiemminkin, mutta hieman eri metodein. Tietenkin ohjelman kovuus vaikuttaa jännitykseen, mutta toisaalta taas onnistuneet harjoitukset kasvattavat itseluottamusta ja kehityskin alkaa jo näkyä varsinkin PK-lenkeillä.

Kommentoi

Kommentit