Joonas”Mässäily” alkakoon!

Tyhjennystreenit ovat nyt siis ohi ja tankkaus on jo hyvässä vauhdissa.

Hain eilen fiilistä Eläintarhan kentältä ja tein siellä iltatreeniksi hieman reippaamman 6km pyrähdyksen ja päälle 5x vajaan 300m vetoja sekä pari kilsaa kevyttä päälle. Treenin päälle vedin vain pienen palarin ja aamulla tyhjällä mahalla ja suoraan sängystä 11 kilometrin kevyen aamutreenin. Näillä treeneillä ja syömisen himmaamisella sain poltettua kropasta hiilarit pois ja nyt keho ottaa paremmin vastaan aamutreenin jälkeen alkaneen tankkauksen. Kuten taisin jo aiemmin mainita, olen tehnyt vastaavanlaisen tyhjennysharjoituksen ennen aiempia marathoneja ja homma on ainakin silloin toiminut hyvin, joten miksi muuttaa toimivaa konseptia.

Sen verran olen viisastunut aiemmista tankkauksista, että pyrin nykyään hoitamaan tankkauksen niin, että säästyisin ylenpalttiselta turpoamiselta, koska se tekee fyysisen olemassaolon varsin tukalaksi. Nimimerkki kokemusta on. Siksi osa hiilareista tulee esimerkiksi Squeezyn Energy Fruit Gumeista. Löysin tuotteen muutama vuosi sitten ja nyt siitä on tullut erottamaton osa tankkausta. 72 grammaa hiilareita (joista 18gr sokereita) 100 grammassa ja päälle vielä 8,4 grammaa proteiinia. Aika kiva setti ja tosi mukavassa muodossa. Tämä ainakin vähentää jonkin verran turpoamista.

Energy gum

Muutenkin ajattelin hoitaa tankkauksen oikeasti aika maltillisesti eli tänään syön vielä reilusti enemmän hiilareita ja vähennän määrää heti huomisesta lähtien. Yhden Berliininmunkin ”joudun” kuitenkin tänään syömään, koska olen luvannut sellaiset koko ASA:n juoksutiimille, loistavasti hoidetusta treenikaudesta ja se lupaus on pidettävä!

Huomenna on luvassa täyttä lepoa ja perjantaina lyhyt avaava harjoitus ja kehonhuoltoa. Kaikki mahdollinen tankkausta lukuunottamatta on siis tehty ja nyt alkaa henkinen keskittyminen itse suoritukseen, jotta lauantaina kaikki menee nappiin…

1 comment

Kommentoi

Kommentit