JoonasLepoviikko eli viikon 15 yhteenveto

Viime viikosta ei oikeastaan ole paljon sanottavaa, paikat olivat viikon alussa juuri niin jumissa kuin oletinkin, minkä takia jouduin muokkaamaan treeniohjelmaa, jotta ehtisin palautua mahdollisimman hyvin täksi viikoksi. En muista milloin pohkeeni olisivat olleet niin jumissa! Siksi maanantaina oli luvassa pitkä hieronta ja tiistaina vain todella kevyt treeni, ihan vaan kevyttä hölkkää. Keskiviikkona juoksin Footbalancen juoksutiimin kanssa noin 17 kilsaa, kun tutustuimme Helsinki City Runin reittiin ja meno oli todella tukkoista. Siis itselläni, koska juoksutiimiläisillä juoksu kulki ja oli todella mahtavaa nähdä kuinka paljon kovemmilla ajoilla pystymme juoksemaan nyt verrattuna syksyyn. Toisaalta tämähän oli tarkoituskin eli kaikki on mennyt enemmän tai vähemmän nappiin. Tässä on vielä hyvin aikaa ennen HCR:ää ja uskon, että kaikki tulevat parantamaan ennätyksiään, jos mitään kummempaa ei satu!

Torstaina tein ohjelma mukaisen reippaan kasin, joka tuntui sen verran nihkeältä, että päätin pitää seuraavat kaksi päivää täyttä lepoa ja se kannattikin! Sunnuntain kovempi kymppi kulki kulki mukavasti 38 minuutin paikkeille ja sykkeetkin pysyivät kontrollissa eli oikealla tiellä ollaan! Paukkuja olisi ollut huomattavasti kovempaankin aikaan, mutta koven tuulen ja vatsakramppien takia päätin hieman himmata viimeisen neljän kilsan aikana. Huolellisten venyttelyiden jälkeen oli pitkästä aikaa mukava herätä aamulla ja todeta, että voi aloittaa viikon todella aukinaisin jaloin ja meno olikin mukavaa aamun palauttavalla lenkillä. Fiilis on kaikki kaikessa!

Nyt alkaa taas seuraava kovempi jakso, joka alkaa huomenna 2x5km reippailla vedoilla eli jonnekin 19-20minuutin hujakoille kipale. Keskiviikkona juoksenkin sitten juoksutiimin kanssa noin 15 kilometriä ja torstaina olisi luvassa pitkiä mäkivetoja ja tekniikkaharjoituksia ennen viikonlopun kahta lenkkiä. Lauantaina on luvassa kevyt kymppi ja sunnuntaina 28 kilometrin pitkä lenkki, jossa ensimmäiset 20 kilometriä ovat kiihtyvää seuraavat, 5 kilometriä pitäisi mennä alle 20 minuutin ja loput sitten palautellaankin.

Hyvää viikonalkua!

Joonas

Kommentoi

Kommentit