JoonasKurkkukipu hidastaa menoa.

Mahtavat juoksukelit hellivät jälleen alkuviikosta ja fiilikset juostessa ovat olleet ihan mahtavat. Palautuminen sunnuntain pitkästä lenkistä sujui hyvin ja se näkyi myös esimerkiksi tiistain hieman reippaammalla pitkällä lenkillä. 148bpm:n keskisykkeillä ja 4:19min/km:n keskivauhdilla lenkki sujui kuin lentäen. Keskiviikon kevyen aamuhölkän jälkeen alkoi kuitenkin kurkku ilmoitella ja olo paheni entisestään illan juoksutiimin treeneissä. Sykkeet ja tuntemukset jaloissa olivat ihan hyvällä mallilla, mutta hengitys ei oikein kulkenut normaalilla tavalla. Eilen hengitys oli sen verran tukkoista, että päätin pitää välipäivän, varsinkin kun kurkkukin oli hieman arka. Tänään olo on jo astetta parempi, mutta en uskalla vielä tehdä suunnitelmissa ollutta kovaa treeniä, vaan odotan sen kanssa ainakin huomiseen. Käyn kuitenkin tänään testaamassa miltä juoksu tuntuu ja teen sitten päätökset loppuviikon suhteen.

Välipäivä tarjosi mahdollisuuden käydä piipahtamassa Stockmannin jokavuotisessa juoksutapahtumassa. Argos-hallissa järjestetyssä tapahtumassa olivat esillä kauden juoksukenkäuutuudet muun muassa Nikelta, adidakselta ja Suomen markkinoille Sultraden kautta uuden lähdön ottaneelta New Balancelta. Toinen positiivinen yllätys oli myös se, että Kari Traa:n line-up on laajentunut juoksuun. Juoksuvaatteiden ja -kenkien lisäksi esillä olivat myös juoksutietokone ja -softavalmistajat sekä jokunen lisäravinnetuote.

Tapahtuma oli kokonaisuudessaan hyvin järkätty, mutta tietenkin sitä aina toivoisi vieläkin enemmän valikoimaa ja laajempaa edustusta brändeiltä. Myös henkilökuntaa olisi toivonut paikalle hieman enemmän vastaamaan mahdollisiin kysymyksiin. Ehkä näytin vaan jotenkin niin pelottavalta, että muutama paikalla ollut myyjä ei halunnut häiritä. Tilanne olisi varmasti ollut toinen, kun brändien edustajat ovat paikalla, mutta demot rajoittuvat arkisin lähinnä iltapuolelle eli iltapäivästä osastolla oli vielä tosi hiljaista. Hieno homma kuitenkin kokonaisuudessa, että Stockmann järjestää joka vuosi tapahtuman ja että brändit ovat aktiivisesti siinä mukana. Potentiaaliahan tapahtumassa on vaikka muilla jakaa ja siksi toive sen evoluutiosta ei ole mielestäni ylimitoitettu.

Nyt on kuitenkin aika aloittaa pääsiäinen ja mennä hetkeksi radiohiljaisuuteen. Hyvää pääsiäistä!

Kommentoi

Kommentit