JoonasKuntoutusta ja flunssasta toipumista

Kävin eilen sekä magneetissa että röntgenissä ottamassa kuvat, joissa varmistetaan vielä kerran nilkan tilanne ennen leikkausta. Seuraavaksi on luvassa kuvien analysointi ja leikkaussuunnitelman vahvistus. Tässä odotellessa yritän treenien lomassa parannella akillesjänteen tendinoosia eksentrisin harjoituksin. Lääkärin ohjein mennään, mutta löysin tähän rinnalle myös mielenkiintoisen artikkelin Runner’s Worldin sivuilta. Eli lyhyesti sanottuna pyrin nyt tekemään läpi viikon erilaisia venytys- ja aktivaatioharjoituksia, jotka huoltavat jännettä. Esimerkiksi allaolevissa videoissa esiteltyjä liikkeitä.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=M6EKuuZ7C2E&w=560&h=315]

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=XYl8pOkw-aE&w=560&h=315]

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=PJPfzTHpbAM&w=560&h=315]

Sitten treeneihin. Viime viikon treenit menivät aika kivasti omalla painollaan. Otin aika iisisti tehojen suhteen ja keskityin enemmän kuntoutukseen. Tulin kuitenkin polkeneeksi reilut 240 kilometriä ja päälle tein pari lihaskuntotreeniä keskivartalolle ja yläkropalle ja niissä oli fokus kestävyydessä eli sarjat olivat aika pitkiä (toistamäärät yli 25/liike).

Sunnuntai-iltana olo alkoi heiketä ja flunssahan se taas siellä koputteli. Siksi alkuviikko on mennyt levätessä ja kroppaa huoltaessa. Tällä viikolla on luvassa muutenkin kevyempi treeniviikko, koska olen viikonlopun Tukholmassa ja en ehdi treenata siellä niin paljoa. Ensi viikolla treenimäärät on tarkoitus palauttaa taas normaaleiksi ja ohjelmassa on ainakin yksi kova treeni ja yksi pitkä treeni.

Kommentoi

Kommentit