JoonasKuntoutus vie ja vaatii aikaa

Summailin tuossa juuri viime viikon harjoitukset yhteen ja yllätyin todella paljon siitä, kuinka paljon aikaa kuntoutukseen voikaan mennä. Vaikka harjoitusten intensiteetti ei ole lähelläkään sitä, mitä se tulee olemaan harjoituskaudella juoksuohjelman kanssa, voi kuitenkin sanoa, että sunnuntaina alkoi jo olla sellainen ole, että jotain on tullut viikon aikana tehtyä.

Kaiken kiireen keskellä tein viikon aikana yhteensä 14 erilaista harjoitusta, venyttelyt yms. huoltavat mukaan lukien ja aikaa tähän kului noin reilut 16 tuntia. Aika messävä määrä ja todella positiivista huomata se, kuinka paljon jalkojen voimat ovat jälleen kasvaneet. Lisääntyneet tehot huomasi varsinkin vesijuoksussa ja pyöräilyssä sekä siinä kuinka paljon paremmin pystyn nyt varaamaan jalalleni. Nyt ei olla enää kaukana siitä, että pääsen kokeilemaan jalan kestoa juoksussa. Huomaan, että nyt pystyn taas keskittymään paremmin harjoitusten läpivientiin ja toisaalta koko kuntoutusprosessiin, mikä on johtanut siihen, että en enää yritä kiirehtiä juoksemisen aloittamista. Tämä johtuu todennäköisesti myös siitä, että olen pystynyt tekemään entistä useamman aerobisen harjoituksen viikossa, mikä rauhoittaa mukavasti hermoja. Nyt on vihoviimeinen paikka alkaa kikkailemaan ja yrittämään väkisin juosta. Muutama viikko ei enää tunnu missään!

Huolellisesti hoidettu kuntoutusjakso palvelee myös siinä mielessä, että olen pystynyt nostamaan treenimäärät ajallisesti aika mukavalle tasolle. Kun juoksu jälleen alkaa, on tarkoituksena kasvattaa juoksun osuutta harjoittelusta asteittain niin, että varsinaiseen juoksuohjelmaan siirtyminen tapahtuisi noin vuodenvaihteessa. Tuntuu aika pitkältä ajalta, mutta parempi ottaa varman päälle. Loppuvuoden harjoittelu palveleekin näin ollan aika mukavasti tämän syksyn ja ensi vuoden kenkämallien testaamista, mihin jää nyt taatusti riittävästi aikaa.

Viikon treeniohjelma tulee olemaan alkuviikon osalta hyvin samantyyppinen kuin viime viikko eli luvassa on vesijuoksua, fillarointia ja pyöräilyä. Loppuviikko tulee taas olemaan hieman erilainen, koska lähdemme taas Arctic Sport Addictsin porukalla metsään testaamaan testissä olevia tuotteita, joiden ominaisuuksia olemmekin jo hieman avanneet. Arvosteluita testatuista tuotteista on tulossa noin kuukauden sisään.

Huomenna tulee hieman juttua New Balancen trainer kategorian kengistä, joista tuettu 870v2  uudistui täksi syksyksi ja neutraali 890v3 ensi kevääksi. Loppuviikosta on myös luvassa adidaksen adiZero -malliston Bostoneiden ja Tempojen yhteistarvostelu.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Kommentoi

Kommentit