JoonasKaksi viikkoa toipumista takana

Kaksi viikkoa siihen sitten lopulta meni, että pystyn jälleen liikkumaan ilmaan keppejä.

Tuplasti pidempään kuin toivoin, mutta pääasia, että ensi viikolla voin jälleen aloittaa harjoittelun. Tai harjoittelun ja harjoittelun, koska luvassa on vesijuoksua, kevyttä pohjejumppaa sekä keskivartalotreeniä. Jos paikat kestävät pohjejumpan on aerobinen harjoittelu tarkoitus laajentaa ensi viikon lopulla kevyeen fillarointiin. Tästä se kuitenkin lähtee ja syytä onkin lähteä, koska kahden viikon täyslepo on vaatinut veronsa niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ihmisen lihaksisto on todella ällistyttävä, eikä se jaksa lopettaa hämmästyttämästä. Jo kahdessa viikossa terveen jalan pohje, jonka alempi nilkkanivel vaivasi kesän alussa, on vahvistunut huomattavasti, kun taas vasen pohje on laiskistunut ja kutistunut yllättävän paljon. Tämä on toki tuttua ja tiedän, että se on tilapäistä, mutta silti muutoksen nopeus yllättää minut aina.

Tästä se kuitenkin lähtee ja juoksuohjelma on valmiina niin palautumisjakson kuin keväänkin osalta. Loukkaantuminen palautumisineen muutti harjoitusaikatauluja sen verran, että kevään pääkisa on vielä pohdinnassa. Kisa tulee määräytymään hyvin pitkälle sen perusteella, kuinka nopeasti kykenen nostamaan viikkokilometrit tasolle, missä niiden pitäisi olla harjoitusohjelman läpiviemiseksi. Pitkän loukkaantumisen jälkeen nousu ei saa olla missään nimessä liian nopeaa, minkä takia palautuminen. Siksi juoksuharjoittelun on tarkoitus jatkua alla olevan ohjelman mukaisesti.

Palautumisohjelma Joonas Laurila

Tästä se kuitenkin lähtee!

Kommentoi

Kommentit