JoonasJoskus tekee mieli vaan nukkua

Ja seuraus voi olla se, että joutuu lähtemään vetoharjoituksiin lauantaiaamuna kello 0730. Eilinen meni siis ihan plörinäksi. Töistä kotiin päästyäni nukahdin melkein välittömästi ja siinä se ilta sitten menikin. Kun heräsin, oli kello jo liikaa, enkä siis ehtinyt enää juoksemaan. Vissiin jotain univajetta havaittavissa.

No, seuraus oli siis se, että pääsin tänään kirmaamaan vetoharjoitukset raikkaassa vesisateessa ennen valmennuksia ja vedot sujuivat seuraavasti (suluissa noin kuukausi sitten tehdyt intervallit):

  1. 1000m – 3:16:6 avg 169bpm (3:37)
  2. 1000m – 3:27:0 avg 173bpm (3:27)
  3. 1000m – 3:24:0 avg 171bpm (3:38)
  4. 1000m – 3:31:4 avg 173bpm (3:35)
  5. 1000m – 3:28:0 avg 172bpm (3:45)
  6. 1000m – 3:35:0 avg 172bpm (3:31)

  1. 400m – 1:17:1 avg hr 165bpm (1:21)
  2. 400m – 1:20:8 avg hr 166bpm (1:29)
  3. 400m – 1:22:4 avg hr 169bpm (1:20)
  4. 400m – 1:21:9 avg hr 170bpm (1:20)

Kokonaisuudessaan treeni meni varsin hyvin. Lähdin ehkä hiukan liian sähäkästi liikkeelle ja eka veto meni aivan liian kovaa, mikä sitten heijastui jälkimmäisiin. Pirkkolan suoralla tuuli tänään aika rajusti, mutta toisaalta se taas kompensoi aina toiseen suuntaan juostessa. Seuraavissa vedoissa pitää alkaa keskittymään tasaisuuteen eli ensimmäisissä tonneissa voi hieman säästellä, jotta viimeisestä saa vielä kaiken irti. Ja toinen asia mihin pitää kiinnittää huomiota on tasavauhtisuus tonnien sisällä. Nyt lähden hieman hätäillen liikkeelle ja liian kova alku verottaa aika rajusti loppupätkällä. Tonnien jälkeen tehdyt 400 metrin vedot tuntuivat tosi hyviltä ja lyhemmästä matkasta johtuen tuuli ei päässyt häiritsemään ihan niin paljon. Jos vertaa suluissa oleviin edellisiin aikoihin, jotka juoksin noin kuukausi sitten, on kehitystä tapahtunut varsinkin tonnien osalta. Ja niin pitääkin olla! Kyllä oli tyytyväinen olo, kun sain ladattua treenin koneelle. Viikonloppua ei olisi voinut alkaa paljon paremmin! Testasin treeneissä viimeistä kertaa adidaksen adizero Ace 4:sta ennen huomista arvostelua eli jos kenkä kiinnostaa niin kannattaa käydä lukemassa arvostelu huomenna, kun saan sen liveksi.

Seuraavaksi on luvassa pikku loppuverkka ja kevyt välipala ennen iltapäivän valmennussessioita ja niiden lomassa tehtävää palauttavaa lenkkiä. Huomenna on luvassa viikon pitkä treeni (6km + 2x9km kisavauhtia + 1,5km Tempo)+ 3km) eli tänään pitää saada palauteltua kroppa huolella! Nyt syömään!

5 comments

Kommentoi

Kommentit

  1. Mukavaa, kun joku muukin lähtee lauantaiaamuna 7.30 lenkille. Itsellä oli tänään palauttava lenkki vuorossa.

    Kiva tuo sinun treeni, itse teen 1000 m vetoja ja loppuun 100 m vetoja. Kuinka pitkän palautuksen teet vetojen välissä? Kuinka pitkäkestoinen tämä treeni on kaiken kaikkiaan?
    Hienoa, että kehitystä on tullut. 🙂

  2. Moikka,

    Kiitos vastauksesta ja vinkeistä 🙂 Mulla 2 minuuttia palautukset välillä.
    Olen samaa mieltä treenin tehokkuudesta, saa itsestä hyvin irti lyhyessä ajassa!