JoonasIhan ok viikko

Vuoden ensimmäinen treeniviikko on kehonhuoltoa vaille paketissa. Viikko sujui lähes suunnitelmien mukaan ja sain tehtyä kaikki suunnitelmissa olleet treenit loppuviikon aikana, joka ei ollut ihan optimaalista, mutta pääasia, että sain ne tehtyä. Hieman yli 60km, perjantain ja sunnuntain välisenä aikana oli ehkä hieman liikaa, koska valtaosa näistä kilometreistä tuli perjantaina kovasta tempotreenistä ja sunnuntain pitkästä lenkistä. Siksi jalat ovat tällä hetkellä aika tukossa. Täytyy siis yrittää saada ne auki ja miettiä myös sitä vaihtoehtoa, jos sitä vaikka pitäisi huomenna ihan lepopäivän juoksusta.

Viikko2_joonas_laurila

Eilen juoksin vain muutaman palauttavan lenkin ja huolsin paikkoja valmiiksi tämän päivän harjoitusta varten. Viikon viimeinen treeni, 29:n kilometrin pitkä lenkki oli jotenkin täydellinen päätös viikolle. Juoksin alkuun Juhon kanssa reilut 40 minuuttia kevyttä, jonka jälkeen nostin vauhteja. Jostain syystä Ambit sekosi keskuspuistossa ja kuten allaolevasta grafiikasta voi todeta, heittely oli aika rajua aina siihen asti, kun pääsin pois metsästä. Treeni oli kuitenkin loistava ja samalla pisin, jonka olen tehnyt pitkiin aikoihin. Ja sitten sää. Harvoin sitä pääsee juoksijana nauttimaan tammikuussa näin lämpimästä ja tuulettomasta kelistä ilman lunta! Täydellinen keli sai melkein jatkaman lenkkiä vielä pidempään.

joonaslaurila_movescount joonaslaurila_movescount_2 JoonasLaurila_movescount_3

Ensi viikon pääharjoitukset ovat keskiviikon 3km + 12kmVK + 3km ja viikonlopun 3km + 12km kisavauhtia + 1,5km Tempo + 6km kisavauhtia + 1.5km Tempo + 3km kisavauhtia + 3km. Viime vuonna tein jälkimmäisen treenin Pirkkolan kolmosella ja voi olla, että teen sen siellä myös tänä vuonna. Maasto on sopivan mäkistä ja vaihtelevaa, mikä tekee harjoituksesta vielä aavistuksen raskaamman. Sen takia vauhdit eivät ole aivan niin tarkkoja, kunhan intensiteetin saa kohdilleen.

Nyt huoltamaan kehoa ja valmistautumaan illan peliin.

Kommentoi

Kommentit