JoonasHektinen, mutta hyvä viikko

Kiirettä pitää, mutta se ei haittaa, koska viikkoon on mahtunut niin paljon hyviä asioita. Hyviä juttuja on ollut niin töiden kuin muidenkin asioiden parissa. Työstimme ASA:n, Helsinki Core Trainersin ja Helsingin Urheiluhieronnan kanssa yhtä artikkelia, joka julkaistaan pian Helsingin Sanomien verkossa.

Kiire ei myöskään ole päässyt vaikuttamaan harjoittteluun, joka on pääosin sujunut aika hyvin. Oikeastaan treenit ovat sujuneet mukavasti lukuun ottamatta keskiviikkoaamun vauhtikestävyyttä, joka ei vain tuntunut hyvältä. Tukkoinen olo lihaksissa vaikutti ja muutenkin pää ei ollut ehkä ihan 100%:sesti mukana treenissä. Nyt tilanne on kuitenkin jo paljon parempi. Torstain kevyempi treeni Lauraa kirittäen ja huolellinen kehonhuolto auttoivat todella paljon ja perjantain aamutreeni sujui jo todella hyvin. Reipas lenkki räntäsateessa tuntui jopa siltä, että mieli oli tehnyt juosta kovempaakin, eikä syynä ollut se, että halusin pois ulkoa niin nopeasti kuin mahdollista, vaan päinvastoin. Nämä harjoitukset ovat nimenomaan niitä tärkeitä motivaattoreita kisoissa ja muuten paikoissa, joissa tarvitsen henkistä boostia! Näinä hetkinä on hyvä palata takaisin näihin niin sanottuihin hankaliin olosuhteisiin ja ammentaa sieltä voimaa ja motivaatiota.

juoksurunningjuoksu

Samalla tuli varsinainen ensikosketus hieman kylmempiin säihin. Ohuet hanskat ja kello suoraan rannetta vasten ja seuraus oli se, että kädet olivat punaiset ja myös kello oli jättänyt jäljet ranteeseen. Muuten pärjäsin vielä aika ohuilla vaatteilla. Täytyy kuitenkin taas hieman alkaa miettimään varusteita ennen lenkille lähtöä. Ainakin paksummat tuulenkestävät hanskat voisi alkaa löytyy tiensä käteen.

Tänään juoksen kevyen 10-12:sta kilometrin harjoituksen, jonka jälkeen treenaan marathonprojektin kanssa Corella keskivartaloa ja kehonhuoltoa. Tarkoituksena on saada paikat auki huomista pitkää lenkkiä varten. Ohjelmassa on huomenna pitkä kisavauhtinen harjoitus, jonka keskellä juoksen joko tempo tai palautuspätkän eli kokonaisuudessaan harjoitus tulee näyttämään seuraavalta:

3km kevyttä

+

12km 3:56-4:05min/km + 1,5km tempo/kevyt + 6km 3:56-4:05min/km + 1.5km tempo/kevyt + 3km 3:56-4:05min/km

+

3km kevyttä

Harjoitus jännittää vähän, koska haluaisin tehdä sen ulkona, mutta en liian kovassa pakkasessa. Siksi joudun odottamaan huomisaamuun ja tekemään sitten päätöksen siitä juoksenko treenin matolla vai ulkona. Jos treeni siirtyy sisällä niin joudun myös miettimään sitä teenkö harjoituksen juuri ohjelmanmukaisena vai muokkaanko sitä hieman.

Lauantai-ilta kuluu sitten vuoden 2014 adidasheimon hakemusten parissa. Eilen loppunut haku tuotti paljon hakemuksia ja tänään illalla on ohjelmassa niiden läpikäyntiä sekä valintojen tekemistä. Nopean vilkaisun perusteella olemme positiivisen ongelman äärellä, koska hakemuksia on tullut todella paljon ja ne ovat poikkeuksetta todella laadukkaita. Eli karsinta ja valinnat eivät tule olemaan helppoja. Kannattaa pysyä kuulolla, koska lisää infoa adidasheimosta on tulossa piakkoin.

Hyvää viikonloppua.

Kommentoi

Kommentit