Joonas10km kiihtyvän benchmarkkaus.

Ensimmäinen kiihtyvä harjoitus takana ja olo aika voipunut, mutta tyytyväinen. Ennen treenejä olo todella väsynyt, mutta sumuinen ja sateinen Viikin luonnonsuojelualue sai kuitenkin fiilikset taas ylös! Sain juosta enemmän tai vähemmän yksin, koska aika harva muu urheilija tai työmatkailija oli uskaltautunut sateeseen.

Sain vihdoinkin ensimmäisen kunnolla rasittavan treenin ja samalla jonkinmoisen benchmarkin kympille. Kiihtyvä kymppi kulki aikaan 46:46, mikä nyt sinänsä ei ole huomionarvoinen asia. Tärkeämpää oli se, että pystyin juoksemaan viimeiset kilometrit noin 4:30:n pintaan ja viimeisen vielä alle. Vauhdit vaihtelivat ??? välillä eli sain vielä ihan mukavan skaalankin treeneihin vauhtien osalta. Verrattuna viime viikon kovempaan 6 km:n pätkään kulki tämänpäiväinen  jo teknisesti ihan eri malliin. Lantion asento jatkaa paranemistaan ja vasen pohjekin tuntuu siltä, että voimat alkavat palata. Muutamaan otteeseen meno oli jo todella hyväntuntuista ja pääsin jo juoksemaan vasemmallakin jalalla kunnolla päkiän kautta. Keskisyke oli 159bpm ja maksimit 191bpm eli aika kovilla sykkeillä mentiin suhteessa vauhteihin ja  normaalikuntoon. Tästä nyt on turha huolestua, koska kyllä ne sieltä tippuvat, kun pystyn taas tekemään enemmän kovia harjoituksia kevyiden treenien rinnalle. Pääasia, että viikko on kulkenut taas messevästi ja kehitystä on tapahtunut.

Vedin lenkin uskollisilla addun adizero Aegis 2:lle, joita on mennyt viimeisen puolentoista vuoden aikana aika monta paria. Sääli vain, että malli tulee muuttumaan ensi vuonna, koska se on palvellut niin hyvin monissa eri treenissä! Täytyy varmaan käydä vielä väijymässä kaupoilla, jos vaikka hommaisi vielä  yhden parin ensi kevääksi.

Illalla on vielä luvassa fillariergometri Arctic Sport Addictsin juoksutiimin kanssa. Tällä hetkellä on mehut aika lopussa, mutta on tässä vielä muutama tunti aikaa palautteluun. On kyllä tosi mielenkiintoista nähdä, miten testi sujuu aika kovan aamutreenin jälkeen! Huomenna juoksen mahdollisesti palauttavan treenin juoksutiimiläisten kanssa ja sunnuntaina kevyen lenkin ja sitten alkaakin viikko olla paketissa.

Hyvää viikonloppua!

1 comment

Kommentoi

Kommentit