LauraViisi viikkoa takana – mitä kuuluu keskivartalolle?

Eilen päättyi Lupauksen viisi viikkoa kestänyt äitikurssi. Tein treenit alusta loppuun antaumuksella ja huolella. Oikein aamulla odotin, että pääsen lukemaan seuraavan sähköpostin ja ohjeet sen päivän treeniin.

Useimmiten tein treenit kuitenkin vasta illalla, siinä saman 10 minuutin aikana, kun miesväki oli nukuttamishommissa. Osa etenkin alkupään harjoituksista oli sellaisia, jotka pystyi tehdä esim päikkärilenkin ohessa. Yksi parhain puoli kurssissa olikin mielestäni tuo helppo sovitettavuus arkeen. Koska kyseessä oli verkkokurssi, kunkin päivän harjoituksen pystyi tehdä juuri silloin, kun se itselle parhaiten sopi.

Kurssi soveltuu heti synnytyksen jälkeen aloitettavaksi. En kuitenkaan kokenut sitä ollenkaan turhaksi, vaikka omasta synnytyksestä oli kurssin alkaessa jo 10 kuukautta! Ehkä ihan ensimmäinen viikko tuntui hieman turhan heppoisalta tässä vaiheessa, mutta jälkikäteen ajateltuna kurssi muodosti todella hyvän kokonaisuuden. Se vahvisti keskivartalon ja lantionpohjan lisäksi montaa muutakin osa-aluetta, ihan pääkopan sisältä alkaen. 😉

Tämä viiden viikon tehopaketti pitäisi kuulua jokaiselle äidille (ainakin ensisynnyttäjälle).

Kurssin jälkeen keskivartalon tuki, pito ja hallittavuus paranivat ehdottomasti. Näiden viiden viikon aikana olen käynyt muutamia kertoja myös juoksemassa ja tuntuma keskivartalossa on tiiviimpi. Kurssilta jäi myös loistava liikepaketti itselle käyttöön ja jotenkin kaikinpuolin vahvempi olo.

Mitäs seuraavaksi!? No, päätin jatkaa treenejä Lupaus-studiolla oman valmentajan kanssa! Ensimmäinen tapaaminen on jo maanantaina. Innostunut ja jännittynyt olo! Kerron lisää myöhemmin…

Kivaa viikonloppua!

xx Laura

Kommentoi

Kommentit