LauraVäriä grilliin!

Maanantailenkki vetäistiin tänään ensimmäistä kertaa lyhyemmillä trikoilla ja t-paidalla, shortsit ja toppikin olisi riittänyt! Tehtiin lenkkikaverin kanssa reilu tunnin mäkinen lenkki ja päälle puolen tunnin kahvakuulatreeni jaloille ja keskivartalolle. Ilma on ihana ja tsemppaa juoksemaan, mutta lämpö vaatii kyllä taas pientä totuttelemista – toisaalta, sen tekee oikein mielellään!

Grillikausi on avattu ja tänään herkutellaan kalkkunan rintafileitä kevyesti suolalla ja pippurilla maustettuna, vihreää parsaa, tomaatteja ja kesäkurpitsaa.

Kesän kynnyksellä, grillikauden alkaessa aina pelotellaan grilliruuan epäterveellisyydestä, kesäkilojen karttumisesta ja kolesterolin noususta. Epäterveellisyys on kuitenkin kiinni täysin siitä, mitä itse grilliin valitsee.

Omia kesän grillisuosikkeja yllä olevien lisäksi on:

  • kana
  • kala
  • paprika
  • punasipuli
  • valkosipuli
  • herkkusienet
  • maissi
  • ananas

Grilliruokakin voi siis olla terveellistä ja oikeilla valinnoilla sitä voi herkutella ilman huonoa omaatuntoa. Hyvä vaihtoehto ja helppo tapa lisätä kasvisten määrää grillissä, on tehdä vartaita tai folioon käärittyjä nyyttejä, jolloin myös vitamiinit säilyvät paremmin. Lisäksi valmismarinadit ja -kastikkeet kannattaa jättää kauppaan ja korvata ne maustamalla ruoat itse.

Kommentoi

Kommentit