LauraTorstain pohjejumpat

Sunnuntain pidempi lenkki sai pohkeet pitkästä aikaa jumiin. Tämän jälkeen maanantain Bodystep –tunti, tiistain lenkki ja keskiviikon juoksu- ja tekniikkatreenit pitivät huolen siitä, että jalat eivät ole myöskään ehtineet palautua.

Siksi eilinen aamu lähti käyntiin vasta pienen pohjejumpan ja -venyttelyn kautta. Olen valitettavan laiska pohjejumppari, vaikka Tuukan suosituksesta siihen hommaan pitäisi antaa rutkasti enemmän huomiota.

SONY DSC

Pohkeiden kipeytyminen oli alkusyksystä hyvinkin tuttua, koska teimme juoksutiimin kanssa paljon tekniikkaharjoituksia, joissa jalka tulee alas päkiällä ja pohkeet ovat tottumattomuuttaan koetuksella. Lisäksi kannalta enemmän päkiälle siirtynyt askellus toi pohjekipuja varsinkin alkuun.

SONY DSC
Pohjejumppaan menee aikaa n. 2 minuuttia eli suuresta ajallisesta panostuksesta ei ole kyse. Kuitenkin pohkeiden vahvistamisen sekä nilkan liikkuvuuden kannalta erittäin hyödyllistä puuhaa.

Tein 5 x 5 toistoa päkiöille ja alas, joista viimeinen jää viideksi sekunniksi venytykseen ala-asentoon.

Kommentoi

Kommentit