LauraTilanne vaatii kehonhuoltoa

Viime aikoina juoksun saralla on tullut tehtyä sellaisia treenejä, jotka ovat nostaneet juoksuinnon taas huippuunsa! Esimerkiksi sunnuntaina Pirkkolassa juostu 800m/200m -yhdistelmätreeni toi jälleen erilaista tehoa harjoitteluun. Tehojen kasvaminen on taas toisaalta aiheuttanut sen, että sunnuntai-iltana oli keskityttävä erityisesti kehonhuoltoon. Vasemmassa pakarassa/ yläselässä on ollut havaittavissa pientä jumia. Vaiva tuntuu onneksi eniten istuessa tai istumasta noustessa, joten se ei ole vaikuttanut ainakaan vielä harjoitteluun.

Sunnuntai-illan pilatesrullailu ja dynaamiset venyttelyt auttoivat pahimpaan hätään, mutta oli myös turvauduttava järeämpään keinoon… Nimittäin juuri viime viikolla eräs tuttu kyseli, miten huomioin kehonhuollon treenien ohessa ja kuinka usein käyn esimerkiksi hieronnassa? Vastaukseni oli säännöllisesti, kunnes tajusin, että viime kertaisesta vierailusta HUH:ssa on vierähtänyt luvattoman kauan aikaa. Ei siis ihmekään, että jumeja alkaa taas esiintyä ja etenkin kun päivät istuu koneen ääressä. Siispä samantien aika varaukseen!

kuva

Pakko myöntää, että salitreeneillä on saattanut olla myös osuutta asiaan. Perjantaina tuli tehtyä jälleen itselleni vieraampaa ”perinteistä salitreeniä” ja sunnuntaina oli ohjelmassa tyypillisempää toiminnallista harjoittelua. Tässä kirjoitellessa tuli mieleen, että lauantaina kävin myös juoksemassa pidemmän lenkin, joten kovin oli jälleen liikunnantäyteinen viikonloppu.

kuva2

Toimiva tapa muuten tällainen treenien ylös kirjaaminen. Tekee näkyväksi liikuntakerrat, joita ei muuten enää edes muistaisi : ) Hyvä apu treenien monipuolisuuden, mutta myös niiden lepopäivien ja kehonhuollon suunnittelussa…

Energistä viikkoa!

 

Kommentoi

Kommentit