LauraTäysillä!

Tai ainakin melkein. Ajattelin tuoda vähän vaihtelua tämän viikon lenkkeihin. Oman peruslenkin toistamisen sijaan rutiineista kannattaakin poiketa säännöllisesti: vaihdella juoksun rytmiä, nopeutta, lenkin pituutta, profiilia ja maastoa. Näin kroppa saa uusia ärsykkeitä ja kunto kohenee – tämähän pätee juoksun ohella kaikkeen muuhunkin liikkumiseen.

Alun perin ajatus oli pitää välipäivä juoksusta, mutta koska taidan ehtiä juoksemaan seuraavan kerran vasta sunnuntaina, tänään oli päästävä lenkille. Ajatuksena oli tehdä rento peruslenkki, mutta sekin ajatus vaihtui, kun vetäisin lenkkarit jalkaan ja suuntasin ulos aurinkoon. Jalat lähtivät rullaamaan saman tien ihan omiaan!

Lopulta lenkistä muodostui ihan kunnon vauhdikas harjoitus ja jos tuolla reitillä normaalisti menee 45 minuuttia perusvauhdilla, tänään se sujui 31 minuutissa! Ei nyt ihan täysillä, mutta aika lujaa silti. Sykkeet liikkuivat 160–170 välillä ja käväisi maksimissa 180:ssa. Energiaa olin kerännyt koko päivän istumalla koulutuksessa ja lenkillä jalat suorastaan lensi.

Eilen reilu tunti mäkisessä maastossa, tänään lyhyt nopea ja sunnuntaina luvassa pitkä lenkki. Tästä se juoksukunto kehittyy!

Kommentoi

Kommentit