LauraNettikauppaselailua itsetehdyt välipalapatukat mielessä

Uusi koti ja etenkin tuleva, isompi keittiö siintää jo silmissäni ja sen tiimoilta innostuin miettimään jälleen kotitekoisten välipalapatukoiden tekoa. Edellinen kokeilu näyttää olevan niinkin tuore kuin vuodelta 2012. 😀 Kotitekoiset proteiinipatukat – ja tiedät, mitä syöt on myös edelleen yksi suosituimmista teksteistä blogissani, joka kertoo mielestäni siitä, että proteiinipatukoiden kiinnostus ja kulutus on suurta. Pyrin

Lue lisää ›

LauraYstävänpäivälenkki ja -menu

Ystävänpäivää vietettiin lenkin, saunan ja hyvän ruoan merkeissä tyttöjen kanssa. Lenkin pituudeksi tuli lopulta 14 kilometriä, joka tuntui raskaan profiilin takia huomattavasti pidemmältä. Maaston mäkisyyden huomasi toki jo lenkin aikana, mutta varsinkin seuraavana aamuna. Yllättävät kohdat jaloista kipeänä! On se hyvä vaihtaa välillä maisemaa, että saa vaihtelua omiin lenkkireitteihin ja –maastoihin. Muuten kilometrit vaihtuvat ripeään

Lue lisää ›

LauraVirtaa välipaloista

Tiistaina oli mukavaa ohjelmaa luvassa, Välipalat virtaa superfoodeista –kirjan julkistamistilaisuudessa. Monnan ja Ainon olen tavannut muutamia kertoja aiemmin, Maijun ja Hannan nyt ensimmäistä kertaa. Mielenkiintoinen ja ehdottomasti käyttöön tuleva kirja omaankin keittiöön! Heti tiistai-iltana kirjaa selatessa teki mieli testata resepti jos toinenkin. Pidän siitä, että kirjassa olevat terveelliset välipalaideat ovat nopeasti toteutettavissa ja helposti napattavissa mukaan – kuten

Lue lisää ›

LauraSuperfoodia ja supertreeniä

Superfoodit ovat aihe, jonka ympärillä pyörii monenlaista kommenttia ja näkemystä. Lähes yhtä kuuma aihe, kuin ruokavalio noin ylipäätään. 😉 Osa on täysin ehdoton niiden käyttäjä, toinen taas hymähtelee ”kaiken maailman chia-siemenille ja mulperimarjoille” ja sitten on se kolmas porukka, johon itse tunnen kuuluvani. Suhtaudun avoimin mielin ja innolla ruokaan, ravitsemukseen ja ruokavalioon. Kiinnostaa kovasti, mitä

Lue lisää ›

LauraNyt on kiire!!

…nimittäin teillä naiset, jotka mielivät mukaan kevään kovimpaan kuntoprojektiin – prjctASA:an! Hakuaikaa on vielä huominen, joten nyt se hakemus kehiin!! Niitä on tullut paljon – iso kiitos jokaisesta jo tässä vaiheessa. Aloitimme Millan kanssa hakemusten läpikäynnin jo tänään, mutta haku jatkuu vielä huomisen, joten vielä ehtii mukaan! Kaikille hakemuksen lähettäneille ilmoitetaan sähköpostitse ja valitut treenaajat esitellään

Lue lisää ›

LauraViikonlopun tähtihetket: rullaava lenkki ja täydellinen rahkajälkkäri

Syksyn upeat lenkkisäät sen kun jatkuvat ja lauantaina tulikin juostua tyttöporukalla pitkästä aikaa vähän pidempi lenkki. Matkaa kertyi palautteluineen n. 17 km. Juoksu sujui hyvin ja keskityin erityisesti pitämään vauhdit yllä tai jopa kiristämään tahtia ylämäissä, joita matkan varrelle osui aika monta. Alamäissä yritin myös löytää rullaavuuden askeleeseen, mutta se oli joissakin jyrkemmissä alamäissä todella

Lue lisää ›

LauraLämmin kaalisalaatti

Eilen illalla halusin tehdä jotain kevyttä ja värikästä, mutta silti täyttävää ruokaa. Siihen hätään tulikin mieleeni ohje, jonka olin jostain lehdestä joku aika sitten repäissyt talteen. Oli sen verran hyvää, että täytyy jakaa se täällä! Lämmin kaalisalaatti on maistuva ja paljon kuituja sisältävä lisäke, johon tarvitsee: punasipulia valkosipulia chilipaprikaa punakaalia paprikaa porkkanaa korianteria öljyä vettä

Lue lisää ›

LauraASA testasi Olvin TEHO Sport -tuotteet

Olvin TEHO Sport -sarjan tuotteita on testailtu kevään aikana ASA:laisten keskuudessa. Nyt onkin jo korkea aika käydä läpi, mitä testaajat olivat mieltä. Alkuun on todettava, että kattavasta tuotevalikoimasta erottuivat selkeät suosikit helposti. Osa tuotteista jäi hieman vähemmälle testailulle, kun taas suosikit loppuivat heti alkuunsa. TEHO Sport urheilujuomia oli testissä neljää eri makuista. Kahta makua tiivistettä ja kahta heti valmista

Lue lisää ›

LauraKevennetyt kesä-tortillat

Pitkästä aikaa pari kuvaa myös keittiön puolelta! Pakko myöntää, että kuvat on otettu jo jokin aika sitten, kun ilmat olivat vielä tätäkin kylmemmät. Nämä salaatinlehtiin kääräistyt tortillat toimivat kuitenkin erityisesti kesällä, vaikka helteet antavatkin vähän odottaa itseään… Rapsakkaan salaatinlehteen muutama kauhaisu mausteista jauheliha-tomaattiseosta ja tähän versioon keitin mukaan vielä täysjyväohraa lisäämään ruokaisuutta.  Toimii kyllä hyvin

Lue lisää ›

LauraJuoksutiimin jälkeinen tuhti proteiinipasta

Jälleen juoksutiimi ja ruoka samassa kirjoituksessa! Mutta näinhän se on, että ravinto ja liikunta kulkevat käsikädessä ; ) Tämän päivän harjoituksena juoksutiimillä oli alkuun 7 km lämpöä, jonka jälkeen vetoja 2 x 400m+300m+200m+100m. Jokaisen vedon välissä n. 100 m kevyttä hölkkää ja loppuun pari kilometriä palauttelua. Jep, vedot oli rankkoja. Varsinkin, kun katupöly asetti yllättävät haasteet hengitykselle. Ei parane

Lue lisää ›