LauraSuperruoasta vauhtia juoksujalkaan?

Olen tällä viikolla panostanut jälleen vähän enemmän ruokapuoleen. Yrittänyt kiinnittää enemmän huomiota järkevämpään ruokarytmiin ja ruokien sisältöön. Osaltaan varmasti tulevat opinnot motivoivat, mutta myös syksyn normaalirytmiin ja ennen kaikkea sisätiloihin palaaminen on mahdollistanut taas sen, että jääkaapissa kannattaa säilyttää muutakin kuin valo. Osallistuin myös keskiviikkona Makoisa.fi -sivuston järjestämään raakaruokailtaan, joka antoi todella paljon uutta inspiraatiota

Lue lisää ›

LauraNyt on kiire!!

…nimittäin teillä naiset, jotka mielivät mukaan kevään kovimpaan kuntoprojektiin – prjctASA:an! Hakuaikaa on vielä huominen, joten nyt se hakemus kehiin!! Niitä on tullut paljon – iso kiitos jokaisesta jo tässä vaiheessa. Aloitimme Millan kanssa hakemusten läpikäynnin jo tänään, mutta haku jatkuu vielä huomisen, joten vielä ehtii mukaan! Kaikille hakemuksen lähettäneille ilmoitetaan sähköpostitse ja valitut treenaajat esitellään

Lue lisää ›

LauraTerveellisempi suklaaherkku

Raakasuklaasta on vouhkattu jo ties kuinka kauan ja monessa blogissakin on valmistettu raakasuklaasta jo ties kuinka montaa eri variaatiota. Itsellä se oli kuitenkin vasta nyt ensi kertaa kokeilussa. Cocovin raakasuklaapaketti on odottanut kaapissa kokeilua joulusta saakka ja nyt oli vihdoin aika valmistaa hieman terveellisempi herkku pahimman makeanhimon keskelle! Paketti sisältää kaiken tarvittavan sekä selkeät ohjeet, joten

Lue lisää ›

LauraLämmin kaalisalaatti

Eilen illalla halusin tehdä jotain kevyttä ja värikästä, mutta silti täyttävää ruokaa. Siihen hätään tulikin mieleeni ohje, jonka olin jostain lehdestä joku aika sitten repäissyt talteen. Oli sen verran hyvää, että täytyy jakaa se täällä! Lämmin kaalisalaatti on maistuva ja paljon kuituja sisältävä lisäke, johon tarvitsee: punasipulia valkosipulia chilipaprikaa punakaalia paprikaa porkkanaa korianteria öljyä vettä

Lue lisää ›

LauraKevennetyt kesä-tortillat

Pitkästä aikaa pari kuvaa myös keittiön puolelta! Pakko myöntää, että kuvat on otettu jo jokin aika sitten, kun ilmat olivat vielä tätäkin kylmemmät. Nämä salaatinlehtiin kääräistyt tortillat toimivat kuitenkin erityisesti kesällä, vaikka helteet antavatkin vähän odottaa itseään… Rapsakkaan salaatinlehteen muutama kauhaisu mausteista jauheliha-tomaattiseosta ja tähän versioon keitin mukaan vielä täysjyväohraa lisäämään ruokaisuutta.  Toimii kyllä hyvin

Lue lisää ›

LauraJuoksutiimitreeneissä ruokahalu kasvaa!

Juoksutiimillä oli eilen ohjelmassa 2 x 5 km puolimaratonvauhtista. Itsellä oli tavoitteena juosta noin 6 min/ km vauhdilla. Ensimmäinen 5 km meni tavoitevauhdissa ja toinen 5 km  jopa alle. Tarkkoja aikoja en pysty antaa, koska mittari oli huolimattomuutta päällä jonalkuverryttelyssä sekä vitosten välissä olevan 5 minuutin palauttelun ajan. Klassikko! : D Melko rankka treeni ja miten

Lue lisää ›

LauraVinkki teenystäville – Organic Detox Infusion

Kaupassa asioidessa minulla saattaa vierähtää helposti tovi jos toinenkin tee- ja kahvihyllyn äärellä. Joku aika sitten löysin mielenkiintoisen teen, joka lähti mukaan saman tien. Olen aiemmin juonut eri Clipper -teemakuja, joista mm. valkoinen tee, kamomilla ja minttu ovat suosikkejani. Detox Infusion -tee oli uusi tuttavuus, joka lähti saman tien testiin. Maku on mielestäni todella hyvä, jossa korostuu

Lue lisää ›

LauraVäriä ja makua harmaaseen aamupuuroon

Jatketaan vielä hedelmäteemalla. Pari vinkkiä siihen, miten aamun harmaasta puurosta saa vähän värikkäämmän ja sitä kautta energisemmän ; ) Yhtenä aamuna puuron sekaan paloittelin banaania ja persimoneja sekä lisäksi jäisiä mustikoita. Toisena aamuna mentiin pelkällä banaanilla ja kiivillä. Tähän olisin vielä lisännyt jäisiä mansikoita, mutta ne olivat kyseisenä aamuna pakastimesta loppuneet. Hyvältä maistui näinkin! Hedelmiä (/marjoja)

Lue lisää ›

LauraHedelmäistä välipalaa

Kirjoittelin aiemmin uuden vuoden päätöksestäni syödä enemmän hedelmiä. Yksi helppo tapa lisätä väriä (hedelmien muodossa) ruokavalioon, ovat esimerkiksi smoothiet. Blenderiin hujahtaa kerralla montakin hedelmää, kuin huomaamatta! Smoothie toimii näppärästi ihan parillakin eri maulla, mutta olin niin innostunut uudesta hedelmiä sisältävästä arjestani, että sekaan lähti saman tien persimonit, kiivit ja passionhedelmät jäisillä mansikoilla höystettyinä. Itse tykkään käyttää smoothien

Lue lisää ›

LauraLisää hedelmiä!

Uusi vuosi pärähti käyntiin ja siinä samalla moni lupasi pitää itsestä parempaa huolta, liikkua enemmän ja syödä terveellisesti. Hyvä niin – toivottavasti lupaukset pitävät. : ) En ole koskaan harrastanut uuden vuoden lupauksia, mutta tällä kertaa tein yhden päätöksen. Se on hyvin konkreettinen, joka toivottavasti takaa sen, että se on myös helppo pitää. Uskaltaisin väittää,

Lue lisää ›