LauraAlipaineella kevyemmät juoksujalat? Testissä Vacustyler.

Ajatus alipainehoidon testaamisesta lähti siitä, kun keskustelin kampaajani Anun kanssa jalkojen hitaasta palautumisesta ja ”raskaista jaloista”. Anu itsekin urheilijana, vinkkasi I-loa vastapäätä sijaitsevasta Hoitola Tähtiolosta Munkkiniemessä. Näin sovin ensimmäisen testikäynnin hoitolaan.​ MITÄ Tähtiolossa on laaja valikoima kasvo- ja vartalohoitoja, mutta lisäksi oma valikoimansa urheilijoille suunnatuista hoidoista. Vacustyler –laite, joka toimii avaruustutkimuksessa sovellettujen periaatteiden mukaisesti ja yhteistyössä Nasan asiantuntijoiden kanssa. Vacustyler toimii

Lue lisää ›

LauraLihaskuntoa ja -huoltoa

Törmäsin mielenkiintoiseen juttuun, jossa on hyviä pointteja naisten kuntosaliharjoittelusta. Sitä lukiessani, huomasin olevani osaltaan samaa mieltä, mutta haluaisin lisätä siihen pienen kestävyysurheilu -näkökulman. Kirjoituksessa oli mielestäni ohitettu täysin lajikohtaiset tavoitteet ja lähdetty puolustamaan salitreenin tärkeyttä sulkemalla muut liikuntalajit pois. Teksti kuvaa hyvin tämän hetken tilannetta. Koko liikuntaskene on mielestäni jakaantunut juoksu- ja kestävyyslajihulluihin ja sali-fitnesshulluihin. Ja

Lue lisää ›

LauraSaunajoogasta vetreyttä pääsiäisen lenkkeihin

Keskiviikkona oli vuorossa jälleen Lavli-ilta, joista olen aiemminkin kertonut. Kyseessä on siis Lorna Jane -merkin move, nourish & believe -ajatuksiin perustuvista, maksuttomista teemailloista. Tällä kertaa ohjelmassa oli Saunayogaa lajin itsensä kehittäjän, Tiina Vainion ohjauksella. Paikkana mahtavat Unioninkadun Juhlahuoneistojen -tilat. Olen testannut Tiinan ohjauksessa lajia aiemminkin (näköjään vuonna 2010, mihin tämä aika kuluu..?) ja Saunajoogaa -kirjan

Lue lisää ›

LauraTreenit tauolla, mutta onneksi on olympialaiset!

Lepoa, lepoa, lepoa. Sitä on ollut nyt riittämiin! Reilu viikko liikkumatta ei tee mulle hyvää – vai tekeekö sittenkin?! ; ) No, ainakin olen kuullut sanan ’lepo’ aika monta kertaa. Kuumetta siis pitelee ja kurkunpään tulehdusta pukkaa. Onneksi olo on silti melko hyvä. Tauti on kuitenkin päällä, joten maltti on valttia ja jos tästä jotain

Lue lisää ›

LauraViikonlopun kilometrit

Pikaiset kuulumiset viikonlopulta! Mahtava treeniviikonloppu vanhempien hoivissa ja jälleen täytyy hehkuttaa, että ei paljon stressi vaivaa, kun levon, treenien ja ruuan suhde on täydellinen. Tuollainen viikonloppu pitäisi kuulua säännöllisesti ohjelmaan. Juoksukilometrejä kertyi ihan mukavasti kahden päivän ajalta; lauantaina 15 km ja sunnuntaina 13 km. Vielä jos olisin perjantaina ehtinyt jonkun lyhyen lenkin heittää, mutta pääsin

Lue lisää ›

LauraMäkitreeneissä sataa aina, mutta siinähän se juju juuri piilee!

Normal 0 21 false false false FI X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Normaali taulukko”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:”Times New Roman”,”serif”;} Miten siellä tiistain mäkitreeneissä sitten meni?? No ihan kivasti! Mäkeä ylös juostessa mietin, että olenkohan koskaan tehnyt mäkitreenejä yksin? Muutamia joo, mutta kovin

Lue lisää ›

LauraJouluna liikkuminen sallittu!

Tuli tuossa jouluna lenkkeillessä mieleen, että oonko jotenkin outo, kun en halua joulunakaan olla liikkumatta vai onko ihan ok nauttia liikunnasta silloinkin!? Melko tyhjää nimittäin oli lenkkipoluilla. No, onneksi jokainen voi viettää loman ihan oman maun mukaan ja mulle parasta rentoutumista ja lomailua on silloin, kun lepo, liikunta ja hyvä ruoka on tasapainossa ja vielä

Lue lisää ›

LauraSelityksiä, selityksiä

Nyt on pitänyt viime päivät kyllä sellaista kiirettä, että alkaa kalentereiden koordinointi olla koetuksella. Ei ole blogiin tullut tekstiä. Koska tarkoitus on tänne kuitenkin kirjoitella hyvän mielen juttuja liikkumisesta, eikä mitään valitusvirsiä, yritetään pitää selitykset minimissä. Fakta on kuitenkin se, että meillä kaikilla on käytössä 24 tuntia, jonka voi sitten käyttää, suunnitella, aikatauluttaa ja priorisoida

Lue lisää ›

LauraTilanne vaatii kehonhuoltoa

Viime aikoina juoksun saralla on tullut tehtyä sellaisia treenejä, jotka ovat nostaneet juoksuinnon taas huippuunsa! Esimerkiksi sunnuntaina Pirkkolassa juostu 800m/200m -yhdistelmätreeni toi jälleen erilaista tehoa harjoitteluun. Tehojen kasvaminen on taas toisaalta aiheuttanut sen, että sunnuntai-iltana oli keskityttävä erityisesti kehonhuoltoon. Vasemmassa pakarassa/ yläselässä on ollut havaittavissa pientä jumia. Vaiva tuntuu onneksi eniten istuessa tai istumasta noustessa,

Lue lisää ›

LauraPitkäperjantain yllättävän lyhyt lenkki

Neljä päivää vapaata, eikä juuri mitään suunniteltua ohjelmaa! Mahtavaa!! Luvassa siis liikuntaa, lepoa ja rentoutumista. Pääsiäinen starttasikin torstaina sulkismatsilla, jossa alkaa jo näkyä pieniä kehityksen merkkejä. Lyöntejä on saatu jo hiottua niin, että sulkiskaverikin joutui ottaa muutamia juoksuaskeleita : D Matsin jälkeen vielä tehokas tunti salilla. Pitkäperjantain kunniaksi oli tarkoitus juosta pidempi, vähintään 15 kilometrin lenkki. Sää

Lue lisää ›