LauraJuoksujalkaa -joulukalenteri: luukku5 auki!

Kirpsakkaa sunnuntai-huomenta! 4luukun voittaja oli anna s. kommentilla: Oikeastaan en ole koskaan omistanut kunnollisia urheiluliivejä (jos H&M ei lasketa). Nyt lapsi 1-vuotias, ja on vähän enemmän aikaa panostaa myös itseen niin tulisi tarpeeseen 🙂 Hänelle on ilmoitettu sähköpostitse. Tänä vuonna emme järjestä ASAn perinteistä joulukalenteria, mutta järjestän täällä oman blogin puolella muutamia pikaisia yllärilahja-arvontoja.  Samalla tässä

Lue lisää ›

LauraPuolen vuoden kotitreenit käyttöön saa…

Hyvää huomenta! 🙂 Meidän lauantai alkoi vilkkaan yön jälkeen jo tuossa kahdeksalta. Parasta viikonloppuaamuisin on se, että voidaan nauttia rauhassa pitkä aamupala, kun usein vauva ottaa vielä unet tuossa heräämisen jälkeen. Tänään on kaikenlaista ohjelmaa tiedossa ja tavoitteena on tehdä pidempi kotitreenikin jossain välissä (tähän mennessä olen ehtinyt tehdä ainoastaan 30 min pikatreenejä) sekä vaunulenkki,

Lue lisää ›

LauraKotitreenit käyntiin sekä arvonta!

Viime viikolla kirjoitin syksyn treenisuunnitelmistani ja teinkin jo yhden kotitreenin, jossa alun crosstrainer lämmittelyn (15 min) jälkeen tein iisin n. 20 min lihaskuntotreenin. Tämän tavoitteena oli lähinnä testailla kuntoa sekä tuntemuksia jälkikäteen. Lihakset olivat parina seuraavana päivänä kipeät, mikä kertoo tämän hetkisestä tilanteesta paljon, teinhän treenin kokonaan omalla kehonpainolla. Kotitreenien suhteen asetin tavoitteeksi tehdä kaksi treeniä viikossa,

Lue lisää ›

LauraViime viikon lipsumiset…

Jatkan omasta lihaskuntohaasteesta raportointia, koska se motivoi tätä omaa tekemistä. Tai sitten ei, nimittäin jo toisella haasteviikolla lipsuttiin… Samalla olen näköjään palannut blogin kirjoittamisen alkulähteille, noin viiden vuoden taa, jolloin tuli tehtyä ja kuvattua näitä kotijumppia enemmänkin. Viime viikolla 2 x viikossa vähintään 30 minuuttia lihaskunnon parissa jäi yhteen kertaan. Tein alla olevan kuminauhajumpan tavoitteen

Lue lisää ›

LauraPuolen tunnin (raskausajan) kotitreeni!

Asetin itselleni viime viikolla treenihaasteen: 2 kertaa viikossa, puolen tunnin lihaskuntotreeni. Ekalla viikolla tavoite toteutui hienosti, molemmat kaksi kertaa tuli tehtyä kävelylenkkien päätteeksi, jolloin alla oli jo mukava lämpö. Tässä puolen tunnin kotitreeni, joka on ajateltu erityisesti raskaana oleville, mutta toimii toki muillekin! Esimerkiksi punnerrukset eivät itsellä enää suju tai tunnu hyvältä tällä raskauden toisen

Lue lisää ›

LauraTehot irti kotitreeneistä!

Olen tässä pikku hiljaa palailemassa treenien pariin parin viikon tauon jälkeen. Olipa sitkeä tauti!! Mutta mikäpä sen parempi ajankohta paluuseen, ulkona näyttää tänäänkin täydelliseltä säältä. 🙂 Tulevalla viikolla pääsen jo toivottavasti tekemään muutakin kuin kävelylenkkejä ja ainakin muutamat kotitreenit olisi jumppien ja ulkoilun ohella tervetulleita. Kuten kaikille on jo varmasti tullut selväksi, rakastan kotitreenejä! Olen

Lue lisää ›

LauraKotikuntoilu kunniaan!

Muistatteko kuinka helmikuussa intoilin uuteen kotiin tulevasta kuntoiluhuoneesta? Huone on pikkuhiljaa rakentunut ja täydentynyt tuotteilla, joista ensimmäinen ja isoin ostos oli crosstrainer. Laite onkin ollut kummankin asukkaan kovassa käytössä, vaikka alun perin kuntoiluhuone oli enemmän mun juttu. 😉 Alun perin mietin aerobisen laitteen hankkimista juoksumaton, spinningpyörän ja crosstrainerin välillä ja päädyin viimeiseen hinnan, koon, monikäyttöisyyden sekä laitteen hiljaisuuden vuoksi. Homma

Lue lisää ›

LauraKotitreenit seuraavalle tasolle

Teen paljon kotitreenejä ja kotoa löytyykin erilaisten käsipainojen ja kahvakuulien lisäksi ”koti-trx”, jumppapallo, vastuskuminauhoja jne. Piakkoin koittaa muutto uuteen kotiin ja saan käyttöön kuntoiluhuoneen, jonne voisi tehdä muutaman hankinnan… Kuntoiluhuone! Voi vaan kuvitella, kuinka innoissani olen! 😀 Juoksumatto olisi kiva ja itselle tiettysti se ensimmäinen vaihtoehto. Juoksu kehittyy juoksemalla ja maraton lähestyy keleistä riippumatta. Kuitenkin

Lue lisää ›

LauraTRX -harjoittelua kotona – Casall Multi Balance Trainerilla

Olen kesäkuusta saakka metsästänyt itselleni koti-TRX:ää, mutta ne ovat olleet pitkälti joka paikasta loppuunmyydyt. Kunnes eilen bongasin Stadiumista, juuri palautuksena tulleen, aitoa TRX -välinettä vastaavan Casallin Multi Balance Trainerin! Hihnat saa näppärästi kiinnitettyä oven väliin, joten harjoittelu onnistuu missä tahansa tilassa, jossa on ovi. Painoakin on alle kilon eli näppärä väline myös otettavaksi reissuille mukaan!

Lue lisää ›

LauraLoma loppuu!!!

Loma lähenee loppuaan, ei voi mitään. Vielä on kuitenkin 2 päivää jäljellä, joista pitää ottaa kaikki ilo irti! : ) Viikonloppu vietettiin Kuortaneella ja lenkilläkin ehdittiin käydä sekä perjantaina että lauantaina. Perjantain lenkki oli melko rauhallinen ja kestoltaan reilu puolitoistatuntia. Lauantaina juostiin reilu puoli tuntia vauhdikkaasti ja päälle tein pienen kahvakuulatreenin. Treeni oli jalkapainotteinen ja

Lue lisää ›