LauraKesätreeniseuraa vailla?

Pieni treenikuulumispäivitys lienee paikallaan pitkästä aikaa. 🙂 Täällä olen pidellyt nimittäin reilut pari viikkoa treenitaukoa, orastavan pikkuflunssan takia. Ei tule tauti kunnolla päälle, mutta ei ole mennyt myöskään täysin pois. Onneksi ei ole kuitenkaan vaikuttanut normaaleihin päivätekemisiin. En ole myöskään halunnut hötkyillä treenien pariin ja riskeerata Urban Training -tapahtumia, joten olen suosiolla ollut täysin tauolla

Lue lisää ›

LauraHikinen torstaiyhdistelmä

Yhdistelmätreeneistä oli puhetta aiemmin! Torstaina tuli tehtyä aika tiukka treeni, joka yhdisti niin juoksua kuin lihaskuntoakin. Alkuun 30 min kiihtyvä juoksutreeni. Siten, että alun leppoisasta 10 minuutin lämmittelyvauhdista vauhti kiihtyi tasaisesti koko lenkin ajan. Lopussa viimeiset minuutit jo lähes 100 lasissa. 😉 Tämä treeni on helpointa toteuttaa mittarin kanssa, jolloin pystyy hieman seurata vauhteja. Jos

Lue lisää ›

LauraAina ei oo kivaa!

Lauantain lenkki oli taas hyvä osoitus siitä, että joka kerta lenkki ei mene niinkuin suunnittelee. Lähtiessä olin aivan intona aurinkoisesta säästä ja lenkistä. Siitä tulisi niin hyvä! Ei ollut mihinkään kiire tai mitään aikataulua, joten voisin juosta minkälaisen lenkin tahansa. Kotiovelta lähdin matkaan ilman sen kummempaa reittiä suunnittelematta ja heti ekalla suoralla iski vastatuuli päälle.

Lue lisää ›

LauraYhdistelmätreenit kunniaan!

Eilisissä treeniryhmän juoksutreeneissä oli vuorossa yhdistelmätreeni: peruskuntoa ja juoksijan lihaskuntoa. Lämmittelyksi juostiin alkuun puolisen tuntia, sen jälkeen tehtiin lihaskuntotreeni mäkeä apuna käyttäen ja loppuun palauttelu vielä hölkäten. Yhteensä juoksukilometrejä kertyi n. 5km. Oli tosi hyvä treeni, vaikka vähän räntää tiputtelikin naamalle! 😀 Muistelin kotiin juostessa, että tämän tyyppiset treenit ovat vähän jääneet omasta ohjelmasta. Etenkin

Lue lisää ›

LauraJuoksun pari oppivuotta

Maanantain Treeniryhmän juoksutreeneihin lähtiessä oli veto aivan veks. Hetken mietin jo jättäväni ne kokonaan väliin, mutta sain sentään kammettua itseni ylös ja ulos. Treenit tehtiin pakkasen vuoksi sisällä Kisahallilla ja päivän harjoituksena oli klassikko: Yasso 800. Treeni tuntui tosi hapokkaalta ja piti oikeasti tehdä töitä, että pystyin sen viemään läpi. Sisäilma ei ole Kisiksellä paras

Lue lisää ›

LauraYksi kaikkien aikojen suosikkitreenini!

Odotan maanantain treeniryhmän juoksutreenejä aina innolla. Viime viikolla ne jäivät väliin, joten nyt oli oikein ekstra-odotukset. Viikko alkaa niin reippaasti porukassa juosten. Lisäintoa toi päivän treeniksi merkitty vanha kunnon pyramiditreeni, joka on kautta aikain yksi suosikkini! Löytyipä tähän hätään muuten vuodelta 2014 vanhan tekstini  pyramiditreenistä. 😉 Tuo oli rakenteeltaan hieman erilainen ja sopi hyvin silloisen maratonharjoittelun tueksi. Kilometrejä

Lue lisää ›

LauraBrändilähettilään tuotesuositus: talvijuoksu-/hiihtoasu

Piti kirjoitella tuotesuositus seuraavaksi sporttiliiveistä, mutta koska lukijalta tuli toive, toteutetaan se ensin! Tämä tulee nyt melko pikaisesti edellisen perään, mutta nythän on nimenomaan tämän aika. Nimittäin Kari Traan talvijuoksuasu on kerännyt paljon kysymyksiä vuosien aikana ja onpa sen tiimoilta lenkilläkin kerran pysäytetty. 🙂 Tästä on helppo kirjoittaa ja suositella, sillä merkin talvijuoksutakki ja -trikoot ovat

Lue lisää ›

LauraEka juoksukisa kalenterissa!!

Se on kuulkaa ensimmäinen juoksukisa merkattu kalenteriin! Tarjoutui mahdollisuus New Balance -yhteistyön tiimoilta ottaa tiketti vastaan puolimaratonille* ja totta kai otin sen ilomielin vastaan! New Balance on Helsinki City Runin yksi pääyhteistyökumppaneista ja HCR:lla on itsellenikin iso merkitys, kuten tiedätte, olen sen moneen kertaan hölkötellyt. Sehän on kiistatta kevään isoin ja tunnelmaltaan parhain juoksutapahtuma. Tänä vuonna 19.5.

Lue lisää ›

LauraTestijuoksun kautta viikonlopun viettoon!

Eilen koitti vihdoin päivä, kun sain vetää juoksukengät jalkaan! Sitä oli odotettu 🙂 Agendalla oli testijuoksu, jonka Treeniryhmäläiset olivat tehneet maanantaina, mutta johon itse en vielä flunssan jälkeen uskaltautunut mukaan. Testijuoksulla oli itselle montakin tarkoitusta. Ensinnäkin se näytti, miltä tuntuu juoksu reilun kuukauden liikuntatauon jälkeen. Toiseksi, miltä tuntuu yhtäjaksoinen kovatempoisempi juoksu, kun pari viime vuotta

Lue lisää ›

LauraKolme kuukautta valmennusta takana – mitä jäi käteen?

Tasan viikko sitten tiistaina päättyi kolmen kuukauden treenijakso Lupauksella Mari Putuksen valmennuksessa. Mitä valmennuksesta jäi käteen? Projekti alkoi elokuussa. Lähtökohta ja tavoite valmennukseen oli saada uutta inspiraatiota treeneihin, vahvistaa keskivartaloa, kadonneita pakaroita sekä jalkojen juoksuvoimaa raskauden ja synnytyksen jälkeen. Motivaation tai liikepankin puutteesta ei ollut kyse, mutta voin sanoa, että kolmen kuukauden aikana nämäkin kasvoivat! Olen äärimmäisen

Lue lisää ›