LauraYksi kaikkien aikojen suosikkitreenini!

Odotan maanantain treeniryhmän juoksutreenejä aina innolla. Viime viikolla ne jäivät väliin, joten nyt oli oikein ekstra-odotukset. Viikko alkaa niin reippaasti porukassa juosten. Lisäintoa toi päivän treeniksi merkitty vanha kunnon pyramiditreeni, joka on kautta aikain yksi suosikkini! Löytyipä tähän hätään muuten vuodelta 2014 vanhan tekstini  pyramiditreenistä. 😉 Tuo oli rakenteeltaan hieman erilainen ja sopi hyvin silloisen maratonharjoittelun tueksi. Kilometrejä

Lue lisää ›

LauraBrändilähettilään tuotesuositus: talvijuoksu-/hiihtoasu

Piti kirjoitella tuotesuositus seuraavaksi sporttiliiveistä, mutta koska lukijalta tuli toive, toteutetaan se ensin! Tämä tulee nyt melko pikaisesti edellisen perään, mutta nythän on nimenomaan tämän aika. Nimittäin Kari Traan talvijuoksuasu on kerännyt paljon kysymyksiä vuosien aikana ja onpa sen tiimoilta lenkilläkin kerran pysäytetty. 🙂 Tästä on helppo kirjoittaa ja suositella, sillä merkin talvijuoksutakki ja -trikoot ovat

Lue lisää ›

LauraEka juoksukisa kalenterissa!!

Se on kuulkaa ensimmäinen juoksukisa merkattu kalenteriin! Tarjoutui mahdollisuus New Balance -yhteistyön tiimoilta ottaa tiketti vastaan puolimaratonille* ja totta kai otin sen ilomielin vastaan! New Balance on Helsinki City Runin yksi pääyhteistyökumppaneista ja HCR:lla on itsellenikin iso merkitys, kuten tiedätte, olen sen moneen kertaan hölkötellyt. Sehän on kiistatta kevään isoin ja tunnelmaltaan parhain juoksutapahtuma. Tänä vuonna 19.5.

Lue lisää ›

LauraTestijuoksun kautta viikonlopun viettoon!

Eilen koitti vihdoin päivä, kun sain vetää juoksukengät jalkaan! Sitä oli odotettu 🙂 Agendalla oli testijuoksu, jonka Treeniryhmäläiset olivat tehneet maanantaina, mutta johon itse en vielä flunssan jälkeen uskaltautunut mukaan. Testijuoksulla oli itselle montakin tarkoitusta. Ensinnäkin se näytti, miltä tuntuu juoksu reilun kuukauden liikuntatauon jälkeen. Toiseksi, miltä tuntuu yhtäjaksoinen kovatempoisempi juoksu, kun pari viime vuotta

Lue lisää ›

LauraKolme kuukautta valmennusta takana – mitä jäi käteen?

Tasan viikko sitten tiistaina päättyi kolmen kuukauden treenijakso Lupauksella Mari Putuksen valmennuksessa. Mitä valmennuksesta jäi käteen? Projekti alkoi elokuussa. Lähtökohta ja tavoite valmennukseen oli saada uutta inspiraatiota treeneihin, vahvistaa keskivartaloa, kadonneita pakaroita sekä jalkojen juoksuvoimaa raskauden ja synnytyksen jälkeen. Motivaation tai liikepankin puutteesta ei ollut kyse, mutta voin sanoa, että kolmen kuukauden aikana nämäkin kasvoivat! Olen äärimmäisen

Lue lisää ›

LauraTulossa: Juoksun aamupäivä 14.10.

Mukavaa alkanutta viikkoa! Heti alkuun kiva juttu, jonka juuri Instagramissa jaoin. Järjestämme tulevana lauantaina 14.10. maksuttoman juoksutilaisuuden naisille Hyvinvointistudio Lupauksella (Rikhardinkatu 1, Helsinki) klo 10-13. Valmentajana toimivat Lupauksen valmentaja Mari Putus sekä allekirjoittanut. Instagramin kautta tapahtuva ilmoittautuminen on parhaillaan käynnissä ja 10 ensimmäistä mahtuu mukaan. Jos et käytä Instagramia, sitova osallistuminen myös sähköpostilla onnistuu: laura.enroth@gmail.com.

Lue lisää ›

LauraJuoksuvoimaa ja liikkuvuutta metsästämässä!

Treenit valmentajan kanssa on aloitettu ja treeneissä puhaltavat uudet tuulet! Kaksi tapaamista on jo Lupaus hyvinvointistudion Marin kanssa takana ja voin sanoa, että onpa ollut mahtavaa! Valmentajan valinta oli itselle saman tien selvä, kun kuulin Lupauksen valmentajista Marin olevan keskittynyt juoksuun. Lisäksi hän vaikutti heti ensitapaamisella juuri minulle sopivalta valmentajalta muutenkin. 🙂 Omat tavoitteet ja toiveet valmennukselle

Lue lisää ›

LauraTreenit jatkukoot!

Lopulta flunssa pitkitti liikuntatauon neljään viikkoon ja tuntuu kuin koko kesä olisi mennyt ilman juoksua. Viimeinen viikko oli jo ehkä sellaista varmistelujen varmistelua, en missään nimessä halunnut kiirehtiä, ettei tauti uusi tai tule joku vielä ikävämpi jälkitauti. Mutta kuinka mahtavalta tuntuikaan saada tauko päätökseen! Eka hölkkälenkki, perjantaina, reilut 8 kilsaa. Hissukseen ja hymyssä suin. 🙂

Lue lisää ›

LauraLiikunnan vaikutus mielialaan

2,5 viikkoa flunssan kourissa on tehnyt tehtävänsä. Olo alkaa olla todella turhautunut ja seinät kaatua päälle. Yli viikko meni täysin sisätiloissa, koska flunssa oli yllättävän paha. Silloin ei käynyt liikunta tai liikkumattomuus edes mielessä. Nyt selkeästi, kun olo on jo parempi, alan kiipeillä seinille ja huomaan perinteisesti, kuinka liikkumattomuus ei sovi minulle. Sillä on huonoja

Lue lisää ›

LauraSyksyn juoksusuunnitelmista

Nyt on kuulkaa syksyn tapahtumakalenteri täyttynyt, kuin itsestään! 😉 Kerroin aiemmin, että osallistun 2.9. City Survivors -kaupunkiseikkailuun (15 km), mutta kalenteriin on yllättäin hiipinyt pari muutakin sporttitapahtumaa. Syyskuu näyttää kovin juoksuvoittoiselta… 9.9. juostava Midnight Run (10km) on nakutettu jälleen vuoden tauon jälkeen kalenteriin. Tästä kerron lisää myöhemmin, mutta tapahtuma toimikoon lämmittelylenkkinä syksyn ihan parhaimpaan juttuun, nimittäin edessä siintää

Lue lisää ›