LauraAikatauluton viikonloppu ja ASAn joulukalenteri

Vihdoin vapaa ja aikatauluton viikonloppu. Nyt kävi niin, että karsin kaiken suunnitellun ohjelman tänä viikonloppuna, jotta voisin levätä. Paljon jäi kivoja suunnitelmia väliin, mutta onneksi ystävät ovat ymmärtäväisiä ja antavat anteeksi. 🙂 Tämä tuli tähän väliin nimittäin tarpeeseen, enkä kovin usein tee tällaisia ”ohareita”. Välillä kuitenkin on mietittävä myös omaa jaksamista. Ainoa pakollinen kalenterimerkintä oli

Lue lisää ›

LauraprjctASA – liikettä niveliin nainen! Hae mukaan ASA:n ilmaiseen kevään kuntoprojektiin!

prjctASA – liikettä niveliin nainen! Arctic Sport Addicts hakee 6 innostunutta ja motivoitunutta naista mukaan ensimmäistä kertaa järjestettävään prjctASA – liikettä niveliin kuntoprojektiin! Ilmoittaudu mukaan 25.2. mennessä Ilmoita itsesi tai ilmianna ystäväsi, vaimosi, äitisi tai tyttöystäväsi lähettämällä meille vapaamuotoinen hakemus, miksi juuri sinut pitäisi valita ryhmään mukaan. Olipa syy sitten painonpudotus, liikunnan ilon, uuden lajin

Lue lisää ›

LauraLiikuntamotivaatio hukassa? ASA:n esittelyssä Motivade -sovellus

ASA:n yhtenä ajatuksena on esitellä mm. uusia liikuntapalveluja ja ilmiöitä ja mielestäni yksi esittelyn arvoinen on uusi Motivade -nettisovellus. Palvelun tarkoituksena on motivoida liikkumiseen ja pureutua yhteen suurimmista terveysongelmista:  liikkumattomuuteen. Nimittäin jopa 2/3 aikuisista ei liiku tarpeeksi pysyäkseen kunnossa! Motivade on Suomessa kehitetty sovellus, jonka tausta-ajatuksena on, että kaikki liikunta on hyvästä ja kun liikkuminen on

Lue lisää ›

LauraSe on menoa… ihan pian!!

Viikko on hurahtanut siihen vaiheeseen, että huomenna aamulla startataan kohti Tukholmaa! Tällä viikolla on pitänyt keksiä paljon kaikkea muuta ohjelmaa, koska urheilut ovat olleet maltillisia. Tämä tuntuu aina jotenkin yhtä ylivoimaiselta, koska on tottunut siihen, että illat ovat enemmän tai vähemmän liikuntapainoitteisia. Tekee kyllä hyvää välillä!   Viimeinen treeni (15 min lämmittelyä, puoli tuntia kisavauhtia,

Lue lisää ›

LauraJuoksutiimin jälkeinen tuhti proteiinipasta

Jälleen juoksutiimi ja ruoka samassa kirjoituksessa! Mutta näinhän se on, että ravinto ja liikunta kulkevat käsikädessä ; ) Tämän päivän harjoituksena juoksutiimillä oli alkuun 7 km lämpöä, jonka jälkeen vetoja 2 x 400m+300m+200m+100m. Jokaisen vedon välissä n. 100 m kevyttä hölkkää ja loppuun pari kilometriä palauttelua. Jep, vedot oli rankkoja. Varsinkin, kun katupöly asetti yllättävät haasteet hengitykselle. Ei parane

Lue lisää ›

LauraAlkuviikon palauttelutreenit

Pohkeiden palauttelu on sujunut hyvissä merkeissä ja jaloilla voi taas juosta : ) Eipä ole hetkeen tuntunut tällaista lihaskipua, mutta jälleen kerran oli todettava, että apuna toimi paljon paremmin aktiivinen palauttelu kuin täysi lepo. Päätin tehdä maanantaina kuitenkin lyhyen palauttavan lenkin, jonka aikana huomio oli se, että lämmettyään jaloissa tuntui paljon paremmalta kuin kävely tai paikallaan

Lue lisää ›

LauraKiinnostaisiko GoExpo ja yhteislenkki lauantaina?

Viikonlopun GoExpo lähestyy kovaa vauhtia! Huvittaisiko lähteä yhteislenkille ja päästä sen jälkeen katsastamaan messut? Lauantaina on tarjolla yhteislenkkiä mun ja muiden ASAlaisten kanssa : ) Lähtö tapahtuu klo 13 Messukeskuksen edestä. Suomen Messut järjestää juoksijoille vaatesäilön lenkin ajaksi sekä suihkumahdollisuuden juoksun jälkeen. Lenkille mahtuu mukaan 10 nopeinta, joille tarjoamme lenkin jälkeen liput GoExpoon. Ilmoittautumiset joonas@arcticsportaddicts.fi. Tarkoitus on

Lue lisää ›

LauraViikonlopun vitoset

Keskiviikkona juoksutiimissä juostut vitoset jäivät näköjään jotenkin päälle, sillä perjantaista sunnuntaihin on tullut nakuteltua 4 lähes samanlaista vitosen lenkkiä : D Perjantaina heti aamutuimaan ensimmäinen, lauantaina aikataulujen välissä toinen, tänään aamupäivällä salitreenin yhteydessä matolla kolmas ja nyt iltapäivällä vielä neljäs. Tavoitteena on juosta Tukholmaan asti joka viikonloppu pitkä lenkki, mutta tänä viikonloppuna piti oikein keskittyä, että

Lue lisää ›

LauraJuoksutiimitreeneissä ruokahalu kasvaa!

Juoksutiimillä oli eilen ohjelmassa 2 x 5 km puolimaratonvauhtista. Itsellä oli tavoitteena juosta noin 6 min/ km vauhdilla. Ensimmäinen 5 km meni tavoitevauhdissa ja toinen 5 km  jopa alle. Tarkkoja aikoja en pysty antaa, koska mittari oli huolimattomuutta päällä jonalkuverryttelyssä sekä vitosten välissä olevan 5 minuutin palauttelun ajan. Klassikko! : D Melko rankka treeni ja miten

Lue lisää ›