LauraSunnuntaisuunnitelmat

Olen ottanut tavaksi sunnuntaisin suunnitella aina tulevan viikon treenit. Usein kirjoitan ne ihan ylös kalenteriin ja ajoitan muiden menojen lomaan. Aina suunnitelma ei täysin toteudu tai se muokkaantuu viikon varrella, mutta olen huomannut, että sen avulla tulee myös paremmin tehtyä “itselle sovitut” liikunnat. Näin toteutuu myös rakenteellisesti järkevämpi viikko-ohjelma, lepopäivät ja palauttavat treenit.

IMG_4273

Tämän viikon suunnitelma näytti viime sunnuntaina tältä:

  • Ma: juoksu; n. 10 km
  • Ti: kotitreeni; kuntopiiri
  • Ke: yhdistelmätreeni; juoksu+sali+juoksu
  • To: juoksu; n. 5-8 km (työmatkalla)
  • Pe: lepo
  • La: sali
  • Su: juoksulenkki; n. 10 km tai kotona pyörällä; n. 20 km

IMG_4312

Huomaan ohjelman toteutuneen mainiosti tällä viikolla. 🙂 Maanantai, tiistai ja keskiviikko täysin, torstaina juoksin työkaverin kanssa Tampereella 8 kilometriä ja perjantaina oli suunnitelman mukainen lepopäivä.

Koska lauantaina ei ollut mihinkään kiire, eikä mitään sovittua menoa, suuntasimme aluksi ystäväni kanssa Skiexpo -messuille. Olimme heti aamulla liikenteessä, jolloin sai todella rauhassa kierrellä osastoilla ja teimme muutamat hyvät messulöydöt. Messuilta suoraan salille, jossa oli myös poikkeuksellisen tyhjää, joten otin kaiken ilon irti ja siellä vierähti helposti parisen tuntia.

IMG_4399

Sunnuntaina kävin aamulenkillä reilun 8 kilometrin verran ja loppupäivä menikin rentoutuessa. Tulevan viikon suunnitelma on lyöty myös kalenteriin, joten ei muuta kuin uutta viikkoa kohti!

Treenivaatteet: Craft

p.s. Olethan jo käynyt lukemassa Tikis.fi –sivustolle kirjoittamani jutun juoksijan oheistreeneistä?

Juoksujalkaa myös FacebookissaInstagramissa & Snapchatissa!

Kommentoi

Kommentit