LauraSittenkin sisätiloissa

No höh! Ei se ollutkaan mäkitreeni ulkona. Viime hetken muutokset veivät meidät sittenkin sisätiloihin. Pieni pettymys, koska olin koko päivän ihaillut ikkunasta aurinkoista säätä, pakannut aamulla ulkovarusteet huolellisesti ja asennoitunut juoksemaan pakkasessa, verenmaku suussa : D

No, tällä kertaa näin ja matolla tarkeni huomattavasti vähemmällä varustelulla. Hyvä pointti oli myös se, että tämän treenin tekeminen ulkona olisi asettanut hengityselimistön jo aika koviin haasteisiin, varsinkin kun kovia treenejä en ole tänä talvena vielä pakkasessa tehnyt.

Itse treenihän ei ollut tietenkään yhtään sen helpompi, päinvastoin… Ohjelmassa oli 800 m mäkivetoja, parin minuutin palautuksilla. Tavoitteena tehdä 4-6 vetoa ja nostaa sekä kaltevuutta että nopeutta jokaiseen. Ei muuta kuin matolle ja käsi rohkeasti kallistus- ja nopeusnappuloille!

Viisi tuli tehtyä ja myös nopeus kasvoi jokaiseen. Kaltevuutta en pystynyt kahteen viimeiseen enää nostamaan. Jälleen eniten ihmetystä herätti tuon kasisatasen pituus. Miten se voikaan kuulostaa niin lyhyeltä ja tuntua niin kiduttavan pitkältä!? Haastavaksi tässä harjoituksessa koitui myös kallistuksen ja nopeuden yhdistelmä. Olen tehnyt toki vetoja ilman suurta kallistusta ja olen juossut matolla myös mäkiä, mutta huomattavasti rauhalisemmalla nopeudella. Nyt mentiin äärirajoilla molemmissa. Lisäksi kuiva ilma Kumpulan Unisportilla asetti omat haasteensa.

kuva1

Ensi kerralla tavoitteena on kasvattaa nopeutta rohkeammin ja toki kallistustakin. Silloin se onkin taas astetta helpompaa, kun treeni on ennalta tuttu. Tällä kertaa aion noudattaa myös mittarin ilmoittamaa lepoaikaa ja pyhittää perjantai-illan penkkiurheilulle.

Kommentoi

Kommentit