LauraRyhtiliikkeen paikka

Aihe, jota sivusin jo aiemmin, vatsan ollessa silloin huomattavasti pienempi. Nyt sattumalta kävelyasento heijastui lenkillä ikkunan kautta ja asiaan on syytä palata uudelleen. Pieni videonpätkäkin otettiin ja siellä mentiin nimittäin tiukassa takakenossa raskaana olevalle naiselle tyypillisesti. 😀 Ja itsestä tuntui, että kävelyasento on ihan normaali.

FullSizeRender

Olen itse yrittänyt kiinnittää asentoon jopa ekstrapaljon huomiota, mutta näköjään, kun ote hetkeksi herpaantuu, myös asento kärsii. Eipä ihme, että alaselässä tuntuu pidemmän kävelyn tai seisoskelun jälkeen. Toki kävely alkaa olla jo melko jähmeää menoa muutenkin, mutta sallittakoon se näille raskausviikoille. Sinänsä hyvä huomioida jo tässä vaiheessa, ettei homma jää päälle.

Vasta tuo ikkunasta heijastustunut peilikuva näytti sen todellisen asennon ja kertoi myös jälleen kerran siitä, että miten vaikea omaa asentoa on hahmottaa, ellei sitä näe. Tämä pätee siis hyvin myös muihin kuin raskaana oleviin. 😀 Erityisesti juoksuasentoa tai vaikkapa salitekniikkaa on vaikea hahmottaa, jos ei välillä uskaltaudu joko kameran tai peilin eteen. Tästä syystä vierastan esimerkiksi saleja, joissa ei ole peilejä. Ne peilithän eivät ole siellä poseeraamista varten, vaan ihan oikeasta syystä… 😉

FullSizeRender-1

IMG_9913

Voin kuvitella, että kun vatsa tästä taas pienenee, edessä on täysin uudenlaiset haasteet ryhdin ja keskivartalon tuen suhteen. Onhan tässä monta kuukautta pyrkinyt tasapainottamaan ja korjaamaan asentoa täysin eri suuntaan. Suurimman etupainon lähtemisen jälkeen painopiste jälleen muuttuu ja lisäksi ylävartalolle uusia haasteita tuovat imettäminen, vauvan kantaminen ja nostelu. Hartiat painuvat jo tässä vaiheessa väkisin eteen. Pakarat vaativat myös aivan uudenlaisen aktivoinnin, sillä ne ovat täysin lepotilassa ja passiivisena, heti kun mahdollista. Muutenkin tuntuu, että alavartalon voimat ovat tipotiessään.

IMG_9910

IMG_9919

En ole enää viimeisten viikkojen aikana tehnyt lihaskuntoa yhtään, joten siihen on palattava ensimmäisenä synnytyksen ja palautumisen jälkeen, sitten kun sen aika on. Sitä ennen ei ole mitään kiirettä esimerkiksi juoksulenkeille, sillä nämä asiat on saatava kuntoon tai mennään pää edellä puuhun.

Eilen oli muuten aivan ihana ulkoilusää, elokuun illoissa on jotain erityistä.

xx Laura

Juoksujalkaa FacebookissaInstagramissa & Snapchatissa!

Kommentoi

Kommentit