LauraMaratonkäsi kuntoon – kahden viikon päästä mennään!

Viikko siinä hurahti, ei-niin-onnistuneesta pitkän lenkin lopetuksesta. Sen jälkeen en ole juossut metriäkään. Otin aika vakavasti tapahtuneen ja päätin lähteä kaikin keinoin työstämään kättä jälleen juoksukuntoon. Kahden viikon päästä pitäisi juosta maraton, joten aikaa ei todellakaan ole paljoa…

ASA_laura_5

Otin saman tien käyttöön pilatesrullailut ja venyttelyt, joita olen tehnyt ahkerasti aamuin illoin. Olen pyrkinyt antamaan kädelle liikettä myös kävelylenkeillä, alkuun lyhyillä ja pikkuhiljaa pidemmillä. Olen yrittänyt välttää pitkiä aikoja yhtäjaksoisesti koneella /autossa istumista ja muutenkin staattisia asentoja. Otin sarjakortin Helsingin urheiluhierontaan, jonne pääsen jälleen huomenna. Niin, ja aloitin sen buranakuurinkin, tulehdusvaaraa silmällä pitäen.

Ilokseni loppuviikolla kädessä ei enää tuntunut kipua ja muutenkin pahin jäykkyys oli kadonnut. Niska-hartiaseutu ja yläselkä alkavat myös vetreytyä. Paikallistin pahimman kipukohdan, joten hoitamisesta on tullut helpompaa. Lauantaina pääsin tekemään myös kelpo treenin pyörällä ja se jos mikä nosti tunnelmaa ja hymyn huulille!

ASA_laura_4

Tällä hetkellä on siis positiivinen tunne Amsterdamista. Juoksua ajattelin testata ensi viikolla. Katsotaan sitten testilenkin jälkeen, millaisia treenejä tässä enää ehtii tehdä ennen maratonia. Sen lisäksi ainakin pyörätreeni on tulevan viikon ohjelmassa. Ja sitten sitä kehonhuoltoa edelleen. Huhhuh, tämä oli viimeistään opetus itselleni sen tärkeydestä. Toivon, että säikähdyksellä selvittiin ja lupaan ottaa opikseni.

Reippain mielin kohti alkavaa viikkoa!

p.s. Kiitos kannustavista kommenteista, joita olen saanut eri kanavien kautta ja livenä myös. Ne lämmittävät mieltä kovasti!

Kuvat: Markku Lempinen

2 comments

Kommentoi

Kommentit