LauraKotitreenit käyntiin sekä arvonta!

Viime viikolla kirjoitin syksyn treenisuunnitelmistani ja teinkin jo yhden kotitreenin, jossa alun crosstrainer lämmittelyn (15 min) jälkeen tein iisin n. 20 min lihaskuntotreenin. Tämän tavoitteena oli lähinnä testailla kuntoa sekä tuntemuksia jälkikäteen. Lihakset olivat parina seuraavana päivänä kipeät, mikä kertoo tämän hetkisestä tilanteesta paljon, teinhän treenin kokonaan omalla kehonpainolla.

Kotitreenien suhteen asetin tavoitteeksi tehdä kaksi treeniä viikossa, joka toivottavasti toteutuu tällä viikolla. Eilen ehdin rutistaa aikataulusta vain puoli tuntia treenihuoneen puolella, aiemmista suunnitelmista poiketen. Tässä vauva-arjessa ehkä isoin oivallus onkin päästää irti omista aikatauluista ja suunnitelmista ja nauttia pienistäkin ”irtiotoista”. Tuo pienikin treenihetki oli erittäin tervetullut ja antoi taas lisäpuhtia vauvan kanssa.

IMG_1435

Olen aina pitänyt kotitreeneistä, suunnitellut ja tehnyt niitä niin kauan kuin muistan. Asialle on uhrattu parissa viime kodissamme myös yksi kokonainen huonekin, joka motivoi sitä käyttämään, muutenhan se tuntuisi tilan tuhlaukselta. 😉 Nautin valtavasti jo treenien suunnitteluvaiheesta, mutta tässä uudessa tilanteessa on mukava päästä testailemaan myös valmiita ohjelmia. Niihin pääsen käsiksi yhteistyön merkeissä Treenaakotona.com -nettisivun kautta. Sivustolta löytyy monipuolisia ohjelmia mm. lihaskunnon kehittämiseen, sykkeennostoon ja kehonhuoltoon. Käyttö on parin testikerran jälkeen ollut todella helppoa, eli ei jää treenit ainakaan siitä kiinni.

Omat kotitreenini ennen raskautta olivat korkeasykkeisiä patteritreenejä, jotka vaativat kunnolta, lihaksilta sekä tekniikalta paljon. Ne ovat liikaa vielä tässä vaiheessa. Kiva siis päästä testailemaan ja rakentamaan kuntoa valmiiden ohjelmien kautta. Eipähän tarvitse vielä käyttää energiaa treenien suunnitteluun, kone vain auki ja joku kertoo mitä pitää tehdä. 😀 Täydellinen mammalomalaisen ratkaisu siis!

Tärkeintä on tällä hetkellä tietysti se, että voin tehdä treenin nopeallakin aikataululla kotona ja valita juuri siihen hetkeen sopivan vaihtoehdon. Vinkkinä itselle, että se voisi joskus olla myös tuota kehonhuoltopuolta… Joka tapauksessa, onpahan mahtavaa saada taas hiki virtaamaan ja syke nousemaan!

underarmour_suunto

Tulen raportoimaan omien treenien etenemisestä jatkossa enemmän, sillä mikäpä sen suurempi motivaattori kuin julkinen lupaus. 😀 Varsinaisestihan minulla ei motivaatiota treenien suhteen koskaan puutu, uusi elämäntilanne vaatii ainoastaan sen, että treenit ja niiden ajankohdat on suunniteltava hieman tarkemmin.

***

Yhteistyön merkeissä saan arpoa kahdelle puolen vuoden treenipaketin Treenaakotona.com -sivustolle.

Kommentoi alle 28.10. mennessä, miksi juuri sinun pitäisi saada palvelu käyttöön. Kaksi onnekasta voittaa 6kk treenit. Onnea arvontaan! 🙂 

xx Laura

Juoksujalkaa myös FacebookissaInstagramissa & Snapchatissa!

34 comments

Kommentoi

Kommentit

  1. Todellakin tarvitsisin !mulla kuntosalin aloitus tökkii, en saa aikaiseksi .. kotona ois hyvä treenata! Juoksun lisäksi ja tueksi tarvitsen lihaskunto ja venyttelytreeniä.

  2. Olen huomannut, että nämä kuuluisat ruuhkavuodet, 4 ja 7 -vuotiaiden poikien työssäkäyvänä äitinä ovat todella haastavia. Aikaa kun pitäisi löytää myös omaan liikkumiseen. Olen irtisanonut kuntosalijäsenyyteni vuosien ja vuosien tauon jälkeen, kun en yksinkertaisesti ehdi ja viitsi lähteä salille kolmea kertaa viikossa, minkä jäsenyydem hinnat ”edellyttäsisivät”, ettei maksu kertahinnaksi muodostuisi ihan järjettömäksi. Liikuntani on ollut lähinnä kotona kuntopyöräilyä ja trx-treeniä. Olisikin ihan huippista saada oikea ohjelma kotitreenailuun. 🙂

  3. Koska kahden pienen lapsen (3.5v ja 7vko) kanssa aika on hyvin kortilla ja intoa treenaamiseen kuitenkin olisi niin olis huippua että ois valmiita treeniohjelmia joita tehdä 🙂

  4. Niin kuin itse kerroit niin vauva/lapsiarki voi olla haastava. Minulla 2 ja 4 vuotiaat taaperot kotona. Syyskuussa lähdin takaisin töihin joten illat ja vloput ovat lyhyitä joten pyrin olemaan lasten kanssa aina kuin voin. Ei tulisi kuuloon lähteä salille joten teen paljon kotitreenejä lasten nukkuessa tai lasten kanssa.
    Nyt olisi aika saada uutta inspiraatiota ja vinkkejä jotta jaksaa treenata myös pimeän ajan tullessa.

  5. Jos treenaan niin juoksen ja oikeastaan ainoastaan juoksen.
    Omistan halvan salijäsenyyden, eikä se motivoi tarpeeksi lähtemään kotoa
    salille treenaamaan, koska yleensä ei ole edes mitään hajua mitä siellä salilla pitäis tehdä, jotta siitä sais jonkun hyöydyn.
    Joskus tulee tehtyä kotona omalla kehonpainolla treeniä ja ideat tulee youtubesta treenivideoista, joten tää vois toimia vähän samalla tavalla.
    Kehonhuolto kotona esimerkiksi lenkin jälkeiset venyttelyt jää kokonaan välistä, ehkä niihinkin sais apua tän kautta!

  6. Omasta synnytyksestä on pian 3kk ja treenailut jo taas kiinnostavat. Kotitreenit toisivat kaivattua vaihtelua vaunukävelyihin ja olisivat ajallisesti järkevä ratkaisu.

  7. Tää arvonta tuli juuri tarpeeseen! Synnyin esikoiseni 14 kuukautta sitten ja en ole vieläkään päässyt treenien makuun vaikka mielessä ovat joka päivä. Jos siis olisi valmis ohjelma, jota noudattaa, lähtisi liikuntaelämä taas hiljalleen käyntiin.

  8. hoitovapaalaisen arkea helpottamaan kotitreenit toisivat loisteliaan lisän! Aina en halua kiikuttaa kuopusta juoksurattaissa lenkille mukaani ja jotain muutakin kuin sitä juoksua pitäisi tehdä

  9. Odotan esikoistamme ja olen loppuraskauden aikana joutunut jättämään urheilun ja keskittymään lepäämiseen. Odotan innolla, että saisin vauvan synnyttyä taas pikkuhiljaa palata urheilun ja aktiivisemman elämän pariin. Kotitreeni olisi siinä korvaamaton apu!

  10. Koska nyt vauva-arjessa kotitreenit olisi helpoin vaihtoehto! Hikeä ja hengästymistä on todella ikävä ja nyt olenkin pikkuhiljaa päässyt taas takaisin treenin makuun, kevyesti aloitellen 🙂

  11. Juuri jotain tällaista olen miettinyt! Ennen kävin suht ahkeraankin salilla – rakastin sitä. Nyt kaksi lasta vievät kaiken ajan kotona ja tuntuu ettei mitään ehdi.. 😀

  12. Oi, kuinka tulisikaan tuollainen treenipaketti tarpeeseen! Perheellisen kiireet aiheuttivat sen, että juuri hiljattain irtisanoin salijäsenyyden, kun totesin, että harrastuksesta saa vain turhaan uuden stressitekijän, kun yrittää löytää tilaa salikäynneille. Ajatuksena tietenkin on, että teen juoksua tukevaa lihaskuntotreeniä kotona, mutta se vain tuntuu niin kovin vaikealta. Olisikohan Treenaakotona.comista apua?

  13. Tamahan sopisi minulle niin hyvin. Kahden lapsen toissa kayvana aitina tuntuu, etta lasten harrastukset menevat aina omien edelle. Meilta loytyy kuntosali taloyhtiosta, mutta liian harvoin sinne tulee itsensa raahattua. Ongelmana lahinna se, etta ei oikein tieda mista pitaisi aloittaa oma lihaskuntoharjoittelu. Olisi mahtavaa saada harjoitusohjelma, joka motivoisi hyodyntamaan mahdollisuutta enemman. Miksi iltaisin onkin niin vaikea lahtea vaikka vain 40 minuutiksi kuntosalille? Varsinkin kun ei tarvitse kuluttaa ylimaaraista aikaa matkoihin. Juoksemisen ja spinningin valille olisi ihan mahtavaa loytaa motivaatio lihaskuntoharjoitteluun.

  14. Nyt olen ollut laiska lähtemään salille ja useinkin treenannut kotona, vähän tylsää samaa kuntopyörä-kahvakuula-kyykky -settiä. Vaihtelu virkistäisi kyllä.

  15. Koska olen 3 viikkoa sitten aloittanut elämäntaparemontin ja pudotettavaa on reilusti. Tahtoisin siihen rinnalle itselleni sopivan kotitreenin minkä pystyisi tehdä lasten ollessa päiväunilla 🙂

  16. Selän kuntoutus käynnistyy pikapuolin. Tästä sais hyvän startin ja vois siirtyä kuntosalille kun pohjakunto saatu kuntoon.

  17. Minulla vähän samanlainen tilanne. Äitiyslomalla 1v kanssa ja yhteensä meillä 4 lasta. Aikaa ei vain ole käydä kuntosalilla. Aivan ihanaa kun voi jumpata kotona, kun lapset on päiväunilla. Monipuoliset, intensiiviset ja lyhyet treenit. Näin me äiditkin pysytään kunnossa ja jaksetaan paremmin.

  18. Kuulostais tosi hyvältä idealta! Kotitreenit sopisi näin raskauden aikana ja sitten synnytyksen jälkeen paremmin kuin hyvin liikuntamuodoksi kävelyn ja juoksun lisäksi. 🙂

  19. 3-vuorotyö ja pienet lapset hiwmn hankaloittavat salille/treenaamaan pääsyä, joten kotitreenit olisi Oiva ratkaisu siihen!

  20. Ooh tää olis niin huippu juttu! Matkustan työkseni tosi paljon ja kun aika on kortilla niin valmiiksi suunnitellut treenit jotka voi tehdä missä vaan olis oiva ratkaisu työmatkaurheiluun

  21. Loppuunpalamisen johdosta olen ihan rapakunnossa. Mihinkään kuntosalille tai ryhmäliikuntaan ei ole rahkeita eikä vielä jaksamistakaan. Kuntoa on kuitenkin kohotettava, jotta pääsisin tästä noidankehästä irti ja ylös jokupäivä. Jotenkin ei kuitenkaan ihan itsekseen saa otettua itseään niskasta irti, joten tälläinen treenipaketti voisi olla se ratkaiseva tekijä. Antaisi tsemppiä, mutta voisi kuitenkin tehdä oman jaksamisen mukaan liikkeitä kenenkään tuomitsematta. Joten kokeilen onneani, ei se ota jos ei annakaan 🙂

  22. Lapset 8kk ja 5 v, kuntoilu ja lapsiarki välillä todella vaikea yhdistää. Ja motivaatiokin ihan hukassa ja kroppa huutaa hoosiannaa ku on niin jumissa.

  23. Minulla on kaksi alle kouluikäistä lasta, joista toinen alle vuoden. Löytyy kuntosalijäsenyys, mutta vaatisi aina hoitajan, jos sinne lähden. Tahtoisin treenata silloin kun vauva nukkuu kotona ja mikä sen parempi ja tehokkaampi treeni olisikaan, kun saa valmiit ohjeet. Tammikuussa alkaa työt ja nyt jo vanhimman pojan harrastuksetkin vie oman aikansa. Aika siis ei ainakaan tule lisääntymään, tulisi siis enemmän kuin tarpeeseen.

  24. Haluaisin kotitreenit käyttöön, sillä olen juuri aloittanut haasteen kohti terveellisempiä elämäntapoja ja tälläinen kotitreeni sopisi minulle todella hyvin 🙂 en ole sellainen ihminen, joka kävisi lenkillä vaan tykkään tehdä yksin ja omassa rauhassa kotona. Tämä toisi hyvän alun pienelle painonpudotukselle ja muutenkin ihan mielen virkistykseksi 🙂

  25. Hep! Täällä yks mammalomalainen, vauva 5,5kk, joka on aloittelemassa kans treenejä synnytyksen jälkeen ja todellakin tollanen helppo aloitus valmiiden kotitreenien muodossa olisi oiva keino saada treenit taas kunnolla käyntiin. Alkaa kyllästyttämään jo tää löysä kroppa. 🙂

  26. Tämä olis huippu juttu ja tulis todellakin tarpeeseen. Kolmen lapsen äitinä ja töihin osittain palanneena jää vähän huonosti aikaa itselle. Viimeisestä synnytyksestä nyt vuosi aikaa ja muutama kilo olis vielä pudotetaan. Mutta täälä hetkellä puuttuu se motivaatio.

  27. Tarvin ns.vetäjän, että jumpaan, liikun….ohjeet on mulle tosi tärkeitä ja ne inspiroivat liikkumaan/jumppaamaan etenki kotona, missä voi aikaa sille helpommin järjestää. Kuntosalit ovat etäällä kotoani eikä töitten jälkeen heti jaksa jäädä salille..

  28. Kuntosalille ei ole aikaa koska minulla on 3 lasta, jätän jumppailun väliin helposti, tarvitsen motivaation joten tästä on varmaan hyvä saada motivaation takaisin ja lisäksi huippua että siinä kertoo mitä tehdään ym. Pitäisi vielä vähän pudottaa painoa ja saada enemmän liikuntaa 🙂

  29. Mulle mulle! Kotona 1-veen kanssa eikä kyllä aika riitä salille lähtemiseen. Aina tykännyt juosta, mutta tuo lihaskuntopuoli on niiin retuperällä, että..

  30. Sain ensimmäisen lapseni tuossa 1.9 ja pitäisi päästä raskauskiloista eroon ja takaisin treenauksen makuun, mutta olen päivät yksin vauvan kanssa kotona joten kuntosalille on vaikea mennä ja siksi kotitreenit olisivat niin loistavia! Voisin tehdä kunnon kotitreenin sillä välin kun neiti nukkuu päiväunia 🙂